Saker
1. For ansatt-nettsidene om FS. Revisjon. Utkast til nye sider
Internkommunikasjonsprosjektet: Gjennomgang av sentrale sider og innlemming av innhold fra enhetene.
Mer om internkommunikasjonsprosjektet
Oppdrag til nettverket: Gå gjennom egne enhetssider og vurder:
a. Hvilke enheter har lokale FS-veiledninger eller informasjon på nett?
b. Er det egne veiledninger som må videreføres eller duplisering av andre veiledninger og kan slettes?
Registrer det gjerne i vedlagte kartleggingsskjema (Excel), om det er til en hjelp:
- Kolonne A: Enhet
- Kolonne B: Ja/Nei til om det finnes
- Kolonne C: Lim inn url-en til nettsidene
- Kolonne D: Kommentarer - svar på spørsmål 2 ovenfor.
Frist for tilbakemelding: 5. mai til c.e.evensen@admin.uio.no
2. Utviklingsønske 1/2015: Nye datofelter i bildet Fagperson
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT.
3. Utviklingsønske 2/2015: Dokumentopplasting
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT
4. Utviklingsønske 3/2015: Visning av dokumentarkiv i Søknadsweb
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT.
5. Utviklingsønske 4/2015: Tilpassing av 101.014 til nye funksjonaliteter i Søknadsweb
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT.
6. UiOs årsverk til videreutvikling av FS. Fakultetene har ikke sendt inn flere ønsker om FS-funksjonalitet til fshjelp. Diskusjon og prioriteringer om behov.
7. T.o. Tilgang til rom i Fronter for lærer før undervisningen starter
Referat: Fakultetene kan selv skrive tilbake timeplansinformasjon til FS. Ta kontakt dersom det skulle være problemer eller spørsmål til ordningen.
Merknad: På grunn av tilbakemeldinger fra enkelte fakulteter får datointervallet for frontertilgang via TP en avslutning. Tilgangen til fronterrommene stenger når neste semester starter. Så kan vi justere dette dersom det er behov for det.
8. Innpassingsregler. Skal vi ta det i bruk? Se side 25 i FSATs dokumentasjon.
Referat: Utsettes til neste møte
9. Rapporten FS315.001 Oppmeldingstall fordelt på fakultet. Bruker dere den og er den nyttig? Bør vi utarbeide et endringsønske for å få den mer intuitivt sortert og mer til nytte?
Referat: Blir ikke brukt, ikke prioritert nå.
10. Rapporten FS480.001 Undervisningspåmeldingstall. Burde vi ønske
- en egen kolonne for antallet med innvilget plass på undervisningen?
- en vis-mulighet uten aktivitetsopplysninger?
- mulighet til å sortere rapporten?
Referat: Blir lite brukt. Dersom rapporten hadde vist antallet med innvilget plass, ville den vært nyttig. Ikke prioritert å gå videre med.
11. Status fremmøteregistrering
- Fremmøte-appen for grupper er testet på medisinsk fakultet og virker tilfredsstillende
- Noen av lærere er teknofobe
- Lærere som plutselig bytter grupper med hverandre kan være problematisk
- APP for forelesninger og svært store grupper. En FSAT-utvikler vil jobbe med denne varianten i sommer.
12. Status Studentweb3. Opplegg for testing på fakultetene.
Referat: Ting vi er i tvil om er godt nok, for programstudenter, inkl. ph.d., enkeltemnestudenter på MN og på andre fakulteter, privatister.
- Funksjonalitet for å søke plass på undervisning og melde seg til eksamen.
- Funksjonalitet for å se sine meldinger til emner med undervisning og eksamen
- Funksjonalitet for å planlegge studieløpet sitt i utdanningsplanen
- Funksjonalitet for å se utdanningsplanen sin.
- Ordene og begrepene studenten ser. Særlig ordet vurdering.
Testopplegg:
- Fakultetsvis testing i perioden 7. mai til 4. juni med Vibeke, Ida og Lena fra AF og maks. fem fra hvert fakultetet.
- Fakultetet inviterer til opptil to timers møte, behov for en pc med projektor eller liknende slik at alle kan se samtidig.
- Hvert fakultetet foreslår to studentnummer en uke i forkant, som vi kan teste med.
- Fordeling av testprogramtyper ble fordelt på møtet
- Vibeke, Ida og Lena tilrettelegger personene, emnene og studieprogram for testingen i fsdemo.
- Oppsummering og konklusjon i FS-møtet 8. juni.