FS-møte med fakultetene 13. april 2015

Saker

1. For ansatt-nettsidene om FS. Revisjon. Utkast til nye sider
Internkommunikasjonsprosjektet: Gjennomgang av sentrale sider og innlemming av innhold fra enhetene.
Mer om internkommunikasjonsprosjektet

Oppdrag til nettverket: Gå gjennom egne enhetssider og vurder:
a. Hvilke enheter har lokale FS-veiledninger eller informasjon på nett?
b. Er det egne veiledninger som må videreføres eller duplisering av andre veiledninger og kan slettes?

Registrer det gjerne i vedlagte kartleggingsskjema (Excel), om det er til en hjelp:

  • Kolonne A: Enhet
  • Kolonne B: Ja/Nei til om det finnes
  • Kolonne C: Lim inn url-en til nettsidene
  • Kolonne D: Kommentarer - svar på spørsmål 2 ovenfor.

Frist for tilbakemelding: 5. mai til c.e.evensen@admin.uio.no

2. Utviklingsønske 1/2015: Nye datofelter i bildet Fagperson
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT.

3. Utviklingsønske 2/2015: Dokumentopplasting
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT

4. Utviklingsønske 3/2015: Visning av dokumentarkiv i Søknadsweb
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT.

5. Utviklingsønske 4/2015: Tilpassing av 101.014 til nye funksjonaliteter i Søknadsweb
Referat: Vi tar ønsket videre til FSAT.

6. UiOs årsverk til videreutvikling av FS. Fakultetene har ikke sendt inn flere ønsker om FS-funksjonalitet til fshjelp. Diskusjon og prioriteringer om behov.

7. T.o. Tilgang til rom i Fronter for lærer før undervisningen starter
Referat: Fakultetene kan selv skrive tilbake timeplansinformasjon til FS. Ta kontakt dersom det skulle være problemer eller spørsmål til ordningen.
Merknad: På grunn av tilbakemeldinger fra enkelte fakulteter får datointervallet for frontertilgang via TP en avslutning. T
ilgangen til fronterrommene stenger når neste semester starter. Så kan vi justere dette dersom det er behov for det.

8. Innpassingsregler. Skal vi ta det i bruk? Se side 25 i FSATs dokumentasjon.
Referat: Utsettes til neste møte

9. Rapporten FS315.001 Oppmeldingstall fordelt på fakultet. Bruker dere den og er den nyttig? Bør vi utarbeide et endringsønske for å få den mer intuitivt sortert og mer til nytte?
Referat: Blir ikke brukt, ikke prioritert nå.

10. Rapporten FS480.001 Undervisningspåmeldingstall. Burde vi ønske
- en egen kolonne for antallet med innvilget plass på undervisningen?
- en vis-mulighet uten aktivitetsopplysninger?
- mulighet til å sortere rapporten?
Referat: Blir lite brukt. Dersom rapporten hadde vist antallet med innvilget plass, ville den vært nyttig. Ikke prioritert å gå videre med.

11. Status fremmøteregistrering
- Fremmøte-appen for grupper er testet på medisinsk fakultet og virker tilfredsstillende
- Noen av lærere er teknofobe
- Lærere som plutselig bytter grupper med hverandre kan være problematisk
- APP for forelesninger og svært store grupper. En FSAT-utvikler vil jobbe med denne varianten i sommer.

12. Status Studentweb3. Opplegg for testing på fakultetene.
Referat: Ting vi er i tvil om er godt nok, for programstudenter, inkl. ph.d., enkeltemnestudenter på MN og på andre fakulteter, privatister.
- Funksjonalitet for å søke plass på undervisning og melde seg til eksamen.
- Funksjonalitet for å se sine meldinger til emner med undervisning og eksamen
- Funksjonalitet for å planlegge studieløpet sitt i utdanningsplanen
- Funksjonalitet for å se utdanningsplanen sin.
- Ordene og begrepene studenten ser. Særlig ordet vurdering.
Testopplegg:
- Fakultetsvis testing i perioden 7. mai til 4. juni med Vibeke, Ida og Lena fra AF og maks. fem fra hvert fakultetet.
- Fakultetet inviterer til opptil to timers møte, behov for en pc med projektor eller liknende slik at alle kan se samtidig.
- Hvert fakultetet foreslår to studentnummer en uke i forkant, som vi kan teste med.
- Fordeling av testprogramtyper ble fordelt på møtet
- Vibeke, Ida og Lena tilrettelegger personene, emnene og studieprogram for testingen i fsdemo.
- Oppsummering og konklusjon i FS-møtet 8. juni.

 

Publisert 15. des. 2014 10:39 - Sist endret 9. okt. 2015 17:56