Møte i nettverk for timeplanlegging og timeplanleggingsystem 11.februar 2015

Saksliste:

0. Mandat

Informasjon om mandat for TP-nettverket

1. Planlegging av høsten 2015

2. Rom og utstyr

Informasjon om utstyr og informasjon om AV-utstyr i TP. På tide med opprydding?
Hvilke kategorier er nødvendige i forbindelse med timeplanlegging?

  • Bør kategorien LERRET bør bort?

3. Undervisningsform - overskrifter i timeplanene

Det gjøres mye feil i bruk av undervisningsformer, hvor timeplanleggere blander parti- og fellesundervisning. Dette skaper mange henvendelser til studieredaktøren fra studenter som ikke ser emnene sine i mine studier. Blir dette ryddet opp i?
AF vil ha en opprydding i de ulike formene og vurdere om det er lurt å lage nye mer tydelige koder.

4. Nytt i TP

Vi ser på ny funksjonalitet i TP. Versjoner

6. Utviklingsbehov

Det kommer stadig nye utviklingsbehov om TP fra ulike enheter. Her tenker vi på videreutvikling av eksisterende funksjonalitet, utvikling av nye funksjoner og integrasjoner mot andre systemer. Vi ber alle fakultetene gå gjennom sine behov for utvikling av TP* og spille inn det man ønsker til møtet, slik at vi på møtet kan prioritere hva dere ønsker vi skal fokusere på 2015.

*For eksempel TP:Timeplanlegging, Rapporter, TP:Rombestilling, Timeplan for rom

7.  Forholdet mellom kalendersystemet og TP i dag

8. Innkomne ønsker

Av større ønsker som er signalisert har vi:

  • Eksamensplanlegging i TP
  • Integrasjon med undervisningsregnskap
  • Integrasjon med kalendersystemet

Innmeldte ønsker (gamle og nye)

  • Gå direkte til rombestilling av et rom fra timeplanen til rommet (MN)
  • Endringer på fagpersoner o.l. i Vortex skal smitte tilbake til timeplan for faglærer (SV)
  • Mulighet for kun å vise undervisning på infoskjermer (SV)
  • Dagsplan for rom - vise om rom i bygninger er ledig/opptatt i en enkel oversikt (JF)
  • Rapport for alle bestillinger i rom i en bygning/område (EA/VAS)

9. Allerede planlagt utvikling (ny funksjonalitet og feilrettinger)

Key    Summary
TP-228    Lage flagg for deling av rom
TP-221    Ny versjon av emnetimeplan for medisinemner (kalenderukesortert)
TP-218    Vise lørdag/søndag ved behov i timeplanleggingsvinduet
TP-216    Man bør få en advarsel og angremulighet derom man har gjort endringer og prøver å hente noe nytt uten å lagre først
TP-209    Utilgjengelighet for fagperson må også fungere utenom hovedbestillingen
TP-201    Oppdatering av emner (i admin) med Ø fungerer ikke i Internet Explorer
TP-198    FSWS: aktiviteter av typen SELV bør få romtype IKKEROM
TP-181    Det er ønskelig at studentgrupper kan vise andre studentgrupper knyttet til samme studentgruppe
TP-180    På studentgrupper er det ønsket at man kan si at det er "sjekket/gyldig" for et gitt semester.
TP-148    Legge til tekst om forskjell mellom bestilt og forvalgt
TP-135    Ny versjon av WS for uio.no/mine studier. Endre ref-system for forbedring av ytelse
TP-128    Løsning for unntak i rekke
TP-108    Det er ønskelig at infoskjemen (skjerm.php) kan vise et utplukk av bygninger
TP-99    Flere filter på aktivitetstider
TP-91    Man bør kunne se hvem som sist har oppdatert en aktivitetstid
TP-77    Fikse på timeplanen
TP-74    Feil i bestilling, får ikke feilmelding når uker ikke er valgt
TP-15    Lage rapport for diskrepans mellom bestilt og registrerte data for all info som bestilles (tid/rom/lærer/stud)
TP-191    Tekst ved bruk av filter, som forteller hvilke filtre man har på (og null ut filter)
TP-232    Lage Netlife-design på de resterende admin-sidene
TP-227    Lagre utstyrskrav ved bestilling i TP:rombestilling
TP-200    felt på rom for å markere at de skal sperres ved hovedbestilling
TP-196    Vise timeplaner studentgruppene til et emne
TP-195    Kunne vise timeplan for flere studentgrupper samtidig
TP-187    Ikke vis bygninger uten bookbare rom i nedtrekkslister - spesielt i TP:rombestilling
TP-188    sperre rom visse dager og tider
TP-157    Stenge rom midlertidig (tidsintervall)
TP-152    Trenger feilmelding når varigheten til en aktivitetstid er satt til å gå inn i neste døgn
TP-149    få inn partinummer i timeplaner for rom
TP-72    Fagperson og delt stedkode
TP-66    Kopiering av rom
TP-10    Admin: emnesiden bør være mer oversiktlig og søkbar
TP-73    Visning av fag for aktivitetstid
TP-233    inngangsvei til timeplan for stedkode
TP-225    Få oversikt over/ryddet opp i stedkode vs. sted i rullegardiner

Publisert 25. feb. 2015 14:14 - Sist endret 11. des. 2023 14:29