Anne Kveim Lie

Fakultetsledelsen tildeler Anne Kveim Lie en digitalis for hennes fabelaktige innsats som formidler.

Portrett av Anne Kveim Lie.

Anne Kveim Lie. Foto: UiO

Førsteamanuensis Anne Kveim Lie har nylig utmerket seg ved å bli kåret til en av Norges ti mest fantastiske forelesere i Morgenbladet. Juryens begrunnelse:

Anne Kveim Lie er en oppofrende lærer, dedikert, entusiastisk og alvorlig. Hun retter undervisningen inn mot å få studentene til å se seg selv som leger i et samfunn og som et menneske blant medmennesker.

Noe av det som sitter sterkest igjen blant studentene, er hennes vilje til å konfrontere dem med brukerne som mennesker og samfunnsmedlemmer.

I tillegg stiller Anne gladelig opp for fakultetet som formidler også i andre kontekster. Under årets utgave av Forskningsdagene stiller hun som møteleder på arrangementet Helse: Hvor går grensen? på Litteraturhuset. Dette kommer til å bli bra! Alle anbefales herved å sikre seg en plass i salen.

Fakultetsledelsen takker for innsatsen!

Revebjelle.
Fakultetsledelsen deler ut digitale revebjeller med hvert MED-nytt. I tillegg til å være en vakker blomst, er revebjellen, Digitalis purpurea, en viktig medisinsk legeplante som brukes innen hjertemedisin. Foto: Lunde/ UiO
Av Silje M. Kile Rosseland
Publisert 13. sep. 2016 17:50 - Sist endret 15. jan. 2024 13:41