Verktøy for håndtering av konflikter og mobbing

Partnerforums andre etikknettverksmøte tok opp forskning om håndtering av konflikter i kunnskapsorganisasjoner i dagens arbeidsliv.

13.50 Registrering, kaffe/te/frukt
14.00 Velkommen ved Partnerforums prosjektleder
14.05 Velkommen til Statens vegvesen ved administrasjonsdirektør Kjell Haaland
14.10 Innlegg (pdf) ved Bjørg Aase Sørensen, Høgskolen i Vestfold/AFI
14.55 Gruppeoppgave og diskusjon

Bidragsyter

Bjørg Aase Sørensen er professor i Helsefremmende arbeid ved Høgskolen i Vestfold og forsker ved Arbeidsforskningsinstituttet (AFI), hun underviser og driver anvendt forskning. Blant interessefeltene er konflikter og konflikthandtering i arbeidslivet. Sammen med Asbjørn Grimsmo har Sørensen gitt ut boken :”Varme og kalde konflikter i det nye arbeidslivet” ( 3dje opplag 2007) og veilederen ”Tiltakstrappa: Når vi vil forebygge, aktivt motvirke og stoppe mobbing” (utgitt av Jobbing uten mobbing/Arbeidstilsynet).

Bedrifter og organisasjoner, men også HMS-enheter, tillitsvalgte, ledere og andre aktører i arbeidslivet henvender seg til AFI for bistand i samband med ønsker om å utvikle det psykososiale miljøet og arbeide med å forebygge og handtere konflikter.

Partnerforum
Emneord: Etikk, HR og kompetanseutvikling