MØNA4503 periodisk emnerapport høst 2008

1. Beskrivelse av og kommentarer til eventuelle avvik fra og endringer i emnebeskrivelsen

Undervisningsopplegget ble gjennomført i tråd med den presenterte undervisningsplanen og emnebeskrivelsen.

 

2. Kommentarer til kvantitative gjennomføringsdata på emnet (karakterer, stryk, frafall)

Seks studenter var oppmeldt, fem studenter fulgte undervisningen, og jobbet iherdig gjennom hele semesteret. En student leverte, knyttet til jobbsituasjon, ikke inn endelig mappe, selv om vedkommende hadde levert utkast og gitt presentasjoner underveis.

 

3. Er det indikasjoner/eksempler på særlig god kvalitet? Hvordan er de fulgt opp?

Nivået var bra i den forstand at studentene var aktive i forhold til å presentere på seminarene, og alle leverte inn utkast for essay.

 

4. Er det indikasjoner på sviktende kvalitet? Hvordan er de fulgt opp?

I periodisk evaluering svarte tre, to var meget fornøyd, en mente man burde ta for seg andre konflikter enn den emnebeskrivelsen og undervisningsplanen presiserer (Palestina-konflikten).

 

5. Hva er det fokusert på i denne perioden mht utvikling av studiekvalitet?     

Det er fokusert på å gjennomføre undervisningsopplegget i tråd med emnebeskrivelsen. Det er særlig lagt vekt på skrivetrening knyttet til pensum, og på å gi skriftlige tilbakemeldinger på utkast til essay.

 

6. Forslag til tiltak for å forbedre emnet

Formen nå synes å fungere godt etter at emnet har blitt endret til å bli mappe heller enn semesteroppgave. Aktiviteter blir da spredt utover semesteret og studentene får mulighet til å forbedre sine arbeider underveis.

  

 

Dag Tuastad