Periodisk emneevaluering - TEA2231 Teateranalyse - Våren 2010

I. Evalueringen av gjennomføringen av emnet

 

Avvik: Det har ikke vært avvik fra planene for emnet.

 

Kvantitative gjennomføringsdata:

Av 28 studenter totalt, meldte 16 seg til eksamen: 14 besto, 0 strøk og 2 møtte ikke. Snittkarakteren var C. Karakterene fordelte seg med 14% på A (2stk.), 29% på B (4 stk.), 36% på C (5 stk.),140% på D (2 stk.), 7% på E (1stk.).

 

Kvalitativ evaluering:

Av 28 inviterte er det 10 studenter som har svart på spørreskjemaet.

Det kommer frem av besvarelsene at undervisningsopplegget har fungert godt, 20 % er svært fornøyd med emnet i sin helhet.

Svarene spriker noe i forhold til koblingen mellom pensum og konkrete eksempler fra praksis, men hovedsaklig har det fungert bra. 30% synes at forelesningene har fungert svært godt og begrunner blant annet det med at pensum har blitt knyttet opp til praktiske eksempler (noe som er viktig i teateranalysen og nedfelt i beskrivelsen av emnet).

80 % er godt og meget godt fornøyde med pensum, 20% er svært fornøyd. Blant annet er bredden i pensum betraktet som positivt.

Fronter har kun blitt brukt til info og innlevering dette semesteret, fordi de faglige diskusjonene har foregått i gruppeundervisningen.

Det ser ut til at hjemmeeksamen fungerer godt på dette emnet, noen få foreslår også mappevurdering.

Studentene er godt fornøyd med informasjonen om emnet. 65% fikk den fra nettet, mens 35 % fikk den av hovedlærer.

II. Forslag til tiltak for å forbedre emnet

 

Forholdet mellom forelesninger og seminarer kan gjøres bedre med tanke på studentenes læringsutbytte og kobling mellom teori og praksis i analysene. Undervisningen utenfor klasserommet, ute i praksisfeltet kan styrkes for å gi studentene et bredest mulig grunnlag for å forstå de faglige og pedagogiske læringsmålene ved emnet. 

 

Av Siren Leirvåg
Publisert 2. sep. 2010 11:34