- Oppgave 1 undervisningsuke 2: Soling til behandling og til besvær. Bilder: Allergic Contact Eczema , Polymorphic Light Eruption , Hudtumor
- Oppgave 2 undervisningsuke 4: Kvinne med hemoglobinkonsentrasjon=9,6 g/100 ml
- Oppgave 3 undervisningsuke 6: Bilmekaniker med feber og hoste. Bilde: Ark 5
- Oppgave 4 undervisningsuke 7: 21 år gammel kvinnelig student med blå flekker
- Oppgave 5 undervisningsuke 8: Ungkar med hovne lymfeknuter. Bilder: Ark 5
- Oppgave 6 undervisningsuke 9: Gul i øynene. Bilder: Ark 5
- Oppgave 7 undervisningsuke 11: Kul i brystet. Bilder: Ark 5 , Ark 6
- Oppgave 8 undervisningsuke 13: Sure oppstøt
- Oppgave 9 undervisningsuke 14: Historien om Gro. Bilder: Lues . Anbefalt litteratur: britiske, europeiske og amerikanske guidelines: Britsh Association for Sexual Heath and HiV , European Guidelines , Center for Disease Control
- Oppgave 10 undervisningsuke 18: Slapp, smerter, sliten, svett, svimmel. Bilder: Ark 5 , Ark 6 , Dermatomyositis
PBL - Problembasert læring
Regler for PBL Oversikt over veiledere og undervisningssteder Også i dette semesteret er PBL - Problembasert læring, en viktig læringsform Veiledernes og studentenes Oppgaver/ansvar i PBL-gruppearbeidet blir som før. Undervisningen går over 10 uker (fortrinnsvis tirsdager og fredager fra kl. 0830-1000) og vil bli gitt av lærere fra flere fagområder. Hver PBL-lærer følger som hovedregel én gruppe i hele semesteret. Undervisningen er obligatorisk. Fraværsregler er felles for hele studiet, se obligatorisk undervisning NB! Bildene er ikke identiske med kasus i oppgavene, men er ment som supplerende informasjon og basis for diskusjon.
Publisert 6. aug. 2013 14:18