PBL - Problembasert læring

Fellesdefinisjon Regler for PBL

 

  • Oversikt over veiledere vårsemester 2015
     
  • Også i dette semesteret er PBL - Problembasert læring, en viktig læringsform.
     
  • Veiledernes og studentenes Oppgaver/ansvar i PBL-gruppearbeidet.
     
  • Undervisningen går over 4 uker ( tirsdager og fredager fra kl. 0830-1000) og vil bli gitt av lærere fra flere fagområder.
    Hver PBL-lærer følger som hovedregel én gruppe i hele semesteret.
     
  • Undervisningen er obligatorisk.

Fraværsregler er felles for hele studiet, se obligatorisk undervisning NB! Bildene er ikke identiske med kasus i oppgavene, men er ment som supplerende informasjon og basis for diskusjon.

  • Oppgave 1  U T G Å R "Soling til behandling og til besvær".
  • Oppgave 2 undervisningsuke 4: Kvinne med hemoglobinkonsentrasjon=9,6 g/100 ml
  • Oppgave 3 undervisningsuke 6: Bilmekaniker med feber og hoste. Bilde: Ark 5
  • Oppgave 4 U T G Å R "21 år gammel kvinnelig student med blå flekker"
  • Oppgave 5 undervisningsuke 8: Ungkar med hovne lymfeknuter. Bilder: Ark 5
  • Oppgave 6 U T G Å R "Gul i øynene".
  • Oppgave 7 undervisningsuke 11: Kul i brystet. Bilder: Ark 5 , Ark 6
  • Oppgave 8 U T G Å R "Sure oppstøt"
  • Oppgave 9 u t g å r fom høstsemester 2013.
  • Oppgave 10 U T G Å R "Slapp, smerter, sliten, svett, svimmel".

PBL-oppgaver og lærerveiledninger
PBL-veiledere og lærere finner PBL-oppgaver og lærerveiledninger for de ulike semestre på nett.
Det kreves innlogging til de semestervise oversiktene

Bildedatabaser
DOIA Hudsykdommer Radiologi

 

Publisert 5. nov. 2014 08:48 - Sist endret 5. nov. 2014 10:03