Bøker
Bjørke, C.; M. Dypedahl & G.-A. Myklevold (red.) Fremmedspråksdidaktikk. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. Kap. 5-12, 14, 16-17 og 19. Til sammen 151 sider
Simensen, A.M. 2007. Teaching a foreign language, principles and procedures (2nd ed.). Bergen: Fagbokforlaget. Kap. 11. 11 sider.
Artikler og kapitler i kompendiet
Gulbrandsen, K. 2009. Det europeiske rammeverket og læreplanen for fremmedspråk. Språk og språkundervisning 4 (s. 26-28). Landslaget moderne språk. 3 sider
Trebbi, T. 1996. Hvordan kan elever ta ansvar for egen læring? Norsk pedagogisk tidsskrift 5 (s. 289-298). 10 sider.
Artikler tilgjengelig på nettet
Haukås, Å. 2011. Læringsstrategiar i språkundervisninga. Bedre skole 2 (s. 38-42). Utdanningsforbundet. 4 sider
Haukås, Å. & E. T. Vold. 2012. Internasjonale trender innen fremmedspråksdidaktisk forskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 5 (s. 386-401). 16 sider.
Johansen, S. 2012. Språklæring – hva, hvorfor og hvordan? Communicare 1 (s. 12-16). 4 sider.
Mikalsen, M.L. 2012. Språklæring og Den europeiske språkpermen. Communicare 1 (s. 20-23). 3 sider.