Pensum i mediefagsdidaktikk

Bøker

Hagelia, M. (2017). Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet. (s.9-175). NY: (s.135-180 = 45 s). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

 

Helleve, I., Almås, A.G. & Bjørkelo, B. (red) (2016). Den digitale lærergenerasjonen. Utfordringer og muligheter. (s.9-240 = 231 s). Oslo: Gyldendal Akademisk.

 

Artikler tilgjengelige på nett

Bjørkelo, B., Sunde, E., Fjeld, G. & Lønningen, K. (2013). Emosjonenes rolle i profesjonelt lærerarbeid: En av veiene til bevisstgjøring i lærerutdanningen. (s.28-38). Norsk pedagogisk tidsskrift 01/2013 (Volum 97). Hentet fra https://www.idunn.no/npt/2013/01/emosjonenes_rolle_i_profesjoneltlrerarbeid_-_en_av_veien

 

Greenhow, C. & Lewin, C. (2015). Social media and education: Reconceptualizing the boundaries of formal and informal learning. (s. 6-30). Learning Media and Technology. Volume 41, 2016 - Issue 1. Hentet fra http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17439884.2015.1064954?src=recsys

 

James, C., Gruner, D.T., Lee, A. Mullen, M. (2016). Getting Into the Fray: Civic Youth, Online Dialogue, and Implications for Digital Literacy Education. (16s) Journal of Digital and Media Literacy. Volume 4, Issue 1-2, Summer 2016. 

 

Krumsvik, R.J., Jones, L.Ø., Øfstegaard, M. & Eikeland, O.J. (2016). Upper Secondary School Teachers’ Digital Competence: Analysed by Demographic, Personal and Professional Characteristics. Nordic Journal of Digital Literacy, Volume 11, no 3-2016 p. 143–164. DOI: 10.18261/issn.1891-943x-2016-03-02. Hentet fra https://www.idunn.no/dk/2016/03/upper_secondary_school_teachers_digital_competence_analys

 

Lawson, D. & Henderson, B. B. (2015). The Costs of Texting in the Classroom. College Teaching, 63:3, 119-124, DOI: 10.1080/87567555.2015.1019826. Hentet fra

http://dx.doi.org/10.1080/87567555.2015.1019826

Publisert 20. nov. 2018 11:40 - Sist endret 12. des. 2018 15:13