Bøker
Sødal, H. K. (2009). Vurdering. I H. K. Sødal (Red.), Religions- og livssynsdidaktikk. En innføring (4. utg., ss. 177-182). Oslo: Høyskoleforlaget.
Andreassen, B.-O. (2016). Religionsdidaktikk. En innføring (2. utg.). Oslo: Universitetsforlaget. (Kap. 8-14)
Sum: 104 sider
Artikler i kompendiet
Nr. |
Artikkel |
sider |
|
Afdal, G. (2001). Fragmentert dannelse eller dannelse av fragmenter? Om dannelse, religion, «vår tid» og vårt sted. Religion og Livssyn. Tidsskrift for Religionslærerforeningen i Norge, 13 (3), 2001, ss. 5-16. Legges i Canvas uke 3 |
10 |
|
Bergh, K. (2011). Eksplisitt og implisitt religionskritikk i Human-Etisk Forbund. Religion og livssyn. Tidsskrift for Religionslærerforeningen i Norge, 23 (3), ss. 32-36. |
6 |
|
Breidlid, H. & Nicolaisen, T. (2011). I begynnelsen var fortellingen. Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 3. |
19 |
|
Dokka, T. S. (2007). Trekk fra Bibelens tolkningshistorie. Religion og livssyn. Tidsskrift for Religionslærerforeningen i Norge, 19 (4), ss. 35-44. |
9 |
|
Ilsaas, T. (1991). Ord-indre bilde-handling. Religion og Livssyn. Tidsskrift for Religionslærerforeningen i Norge, 3 (4), ss. 30-35. |
5 |
|
Leganger-Krogstad, H. (2002). Dialogisk religionsundervisning. Religion og Livssyn. Tidsskrift for Religionslærerforeningen i Norge, 14, ss. 24-29. |
5 |
|
Lied, L. I. & Lied, S. (2010). Vurdering i RLE. I S. Dobson & R. Engh, (Red.) Vurdering for læring i fag (ss. 124-135). Kristiansand: Høyskoleforlaget. |
10 |
|
Lippe, M. von der (2009). Scenes from a Classroom. Video Analysis of Classroom Interaction in Religious Education in Norway. I I. Avest, D.-P. Jozsa, T. Knauth, J. Roson & G. Skeie (Red.): Dialogue and Conflict on Religion: Studies of Classroom Interaction in European Countries (ss. 174-193). Münster: Waxmann. |
19 |
|
Myhre, B. (1997). Hva bør filosofi i skolen være. Prismet. Pedagogisk tidskrift, 48 (2), ss. 51-56. |
5 |
|
Opsal, M. R. (2013). Didaktiske perspektiver på møtet mellom elev og fortelling. Religion og livssyn. Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge, 25 (1), ss. 53-59. |
6 |
|
Solberg, M. (2016). Kraften av tilbakemelding i religion og etikkfaget, Religion og livssyn. Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge, 2, ss. 42-47. Legges på Canvas |
5 |
|
Winje, G. (2010). Å lese kunstbilder som religiøse tekster. Religion og livssyn. Tidsskrift for Religionslærerforeningen i Norge, 22 (3), ss. 11-16. |
5 |
|
Winje, G. (2009). Å være digital i livssyn, religion og etikk (RLE). I H.Otnes (Red.). Å være digital i alle fag (ss. 67-83). Oslo: Universitetsforlaget. |
15 |
|
Aas, P. A. (2011). Humanisme. Oslo: Pax. (ss. 197-212). |
16 |
|
Sum |
135 |
Artikler på nett
|
Anker, T. & von der Lippe, M. (2015). Når terror ties i hjel - En diskusjon om 22. juli og demokratisk medborgerskap i skolen. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 2, ss. 85-96. |
12 |
|
Svalfors, U. (2018). Ungdomars erfarenheter som resurs för hållbar utveckling. Om utbildning för hållbar utveckling och religionskunskapsämnet i gymnasieskolan. Prismet 69 (1), ss. 51-68. |
16 |
|
Tallaksen, I. M. og Hodne, H. (2014). Hvilken betydning har læremidler i RLE-faget? Norsk Pedagogisk Tidsskrift 5, ss. 352-363. |
13 |
|
Vestøl, J. M. (2004). Språklige verktøy i religionsundervisningen. Undervisningspraksis i et sosiokulturelt overlys. Religion og livssyn. Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge 15 (1), s. 38-44 |
6 |
|
Vestøl, J. M. (2003). Målrettet og allsidig bruk av internettressurser i religionsfaget. Religion og livssyn. Tidsskrift for Religionslærerforeningen i Norge, 15 (1), ss. 38-44. |
6 |
|
Winje, G. (2014). Elevers lesing av bilder i RLE, Norsk pedagogisk tidsskrift, 5, ss. 341-351. |
10 |
|
Aamotsbakken, B. & Winje, G. (2010). Nærhet og distanse: Elevers lesing i RLE på 8. årstrinn, FoU i praksis 1, ss. 65-82. |
15 |
|
Sum |
7 |