I løpet av høsten 2016 skal dere levere følgende arbeidskrav:
- Case til dialogseminaret - tas med til dialogseminaret som finner sted onsdag 19. oktober.
- Praksiskort - leveres på It's Learning i "Studieinformasjon og forelesninger PPU deltid V16-V17", frist: fredag 4. november.
- Refleksjonsnotat i etterkant av utprøvingen av et undervisningsopplegg (eller deler av et opplegg) der IKT brukes for å fremme læring. Notatet skal ha et omfang på minimum 500 til maksimum 600 ord (antall ord skal oppgis i notatet). Leveres på It's Learning i seminargruppen du tilhører, frist: fredag 4. november kl. 09:00. .
Om refleksjonsnotatet:
I notatet skal dere reflektere over følgende spørsmål:
1) I hvilken grad og hvordan bidro IKT komponenten i undervisningsopplegget til å fremme elevenes læring?
2) Med utgangspunkt i undervisningsopplegget du har gjennomført drøft de mest sentrale utfordringene i din profesjonsfaglige digitale kompetanse (se definisjon av PfDK i modulens introduksjonstekst) og skisser hvordan du kan videreutvikle din PfDK.
Om undervisningopplegget som skal utprøves:
Planlegg et undervisningsopplegg der IKT brukes for å fremme læring. Knytt opplegget til det faget du skal ha praksis i denne høsten. Det forventes at studentene prøver ut et digitalt undervisningsopplegg de ikke har benyttet i egen undervisning tidligere.
Tidsramme for undervisningsopplegg: 2 - 4 skoletimer.
Benytt varierte læringsaktiviteter (varier gjerne også mellom helklasse, gruppe/par og individuelt arbeid).
Dere vil få støtte i utviklingen av undervisningsopplegget gjennom Canvasmodulen "IKT i skole og undervisning" og i digitalt pedagogikkseminar i Canvas i uke 39.