Pensum/læringskrav: geografi

Bøker

Biddulph, M., Lampert, D., & Balderstone, D. (2015). Learning to teach geography bundle: Learning to teach geography in the secondary school: A companion to school experience. 3rd edition. Routledge. Kapittel: 7,8,9,10.

Hurum, J., & Frøyland, M. (2017). Geologiske turer i Oslotraktene. Forlaget Vett og Viten.

Mikkelsen, R., & Sætre, P.J. (red.). (2015). Geografididaktikk for klasserommet. 3.utgave. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.  Kapittel: 3,4,7,8,9,12.

Sinnes, A.T. (2015). Utdanning for bærekraftig utvikling. Hva, hvorfor og hvordan? Oslo: Universitetsforlaget.

Artikler/bøker tilgjengelige på nett

Bednarz, S.W. (2016). The practices of geography. The Geography Teacher, 13(2), 46-51. DOI: 10.1080/19338341.2016.1170712. Tilgjengelig via UiO: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19338341.2016.1170712

Frøyland, M., Remmen, K.B., & Sørvik, G.O. (2016). Name-dropping or understanding? Teaching to observe geologically. Science Education, 100 (5), s. 923-951.

Frøyland, M., & Remmen, K.B. (red.). (2013). Georøtter og feltføtter – en antologi om geodidaktikk. Kimen 1. Naturfagsenteret. s. 57-153, 166-180. http://www.naturfagsenteret.no/c1515378/tidsskrift_nummer/vis.html?tid=2060139

Frøyland, M., & Remmen, K.B. (2010). Kan feltboka forbedre utbytte av feltarbeid? Naturfag 1, s. 59-61. http://www.naturfag.no/binfil/download.php?did=7053

Halvorsen, L. (2015). Spor etter is – om jord i nærmiljøet. Naturfag 1, s. 56-59. http://www.naturfag.no/artikkel/vis.html?tid=2116477

Rye, S.A. (2012). Learning about distant places through the Internet: Young students as global citizens? Norsk Geografisk Tidsskrift, 67(3), 148-156.

Skrivesenteret: Skriving i samfunnsfag. Tilgjengelig via: http://www.skrivesenteret.no/ressurser/hva-er-skriving-i-samfunnsfag/ [Lesedato: 21.11.2016]

 

 

Endringer blir tatt opp med studentene på seminarene. Eventuelle tillegg legges ut på ITL.

Publisert 24. mai 2017 13:41 - Sist endret 24. mai 2017 13:41