English version of this page

IT-hjelp – felles kontaktpunkt for all brukerstøtte for IT på UiO

IT-hjelp er felles kontaktpunkt for all brukerstøtte for IT på UiO. Her kan alle studenter og alle ansatte og tilknyttede henvende seg hvis de har spørsmål eller problemer med IT-tjenestene på UiO, uavhengig av hvilket fakultet eller enhet de studerer eller jobber ved. 

 

Åpningstider og kontakt

Hjelp-ikon

Telefon:
Hverdager: 08:30–17:00
Lørdager: 10:00–15:00
E-post:
Mandag - Torsdag: 07:00–20:00
Fredag: 07:00–18:00
Lørdager: 10:00–16:00
Chat:
Hverdager: 09:00–16:00

 
 

 

  • Av og til er det mange som ringer, så for å unngå ventetid på telefon, så send en e-post om du trenger hjelp.
  • Vi tilbyr også hjelp via chat. Når chat er åpent er det en rød boble tilgjengelig til høyre på denne siden.
  • Det er mulig å avtale møte med en supportoperatør ved spesielle behov, oppmøte i Ekspedisjonen i 3. etasje i Kristen Nygaards hus (Gaustadalleen 23A) etter avtale. Avtalen vil bookes i samarbeid med en av operatørene i Helpdesken
  • Nå tilbyr vi også veiledningstimer over Zoom hvis du har flere IT-relaterte problem du ønsker å få løst.

Hva kan vi hjelpe med?

  • Er du usikker på hvor du skal henvende deg med IT-relaterte spørsmål, send dem til oss, så sender vi videre om vi ikke er riktig kontaktpunkt.

Driftsmeldinger

Om det er eller nylig har vært problemer med en tjeneste, kan du lese om det her.

Kurs

På UiOs nettsted for kurs for ansatte, finnes det en oversikt over kurs i dataverktøy.

Interne sider

Supportoperatørene har egne internsider de bruker i arbeidet. Informasjonen er adgangsbegrenset.