Søk


Viser treff 1–20 av 60 for «teser»

Kristinn Hegna - Institutt for pedagogikk

» maktutøvelse . Ødegård, Guro & Hegna, Kristinn (2021). Styrer skolen foreldre og elever på nye måter? Podcastserien Ti teser om ungdommen (ep. 7). [Internett...

Greta Björk Gudmundsdottir - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

-structured interviews and non-participant observations were employed to collect data from teacher educators (TEs) and administrators (ADs) in two teacher...

Kristinn Hegna - Department of Education

skolen foreldre og elever på nye måter? Podcastserien Ti teser om ungdommen (ep. 7). [Internet]. https://shows.acast.com/ti-teser-om-ungdommen. Ødegård...

Fanget i språket - Institutt for pedagogikk

som undervisningsspråk, men likevel anbefaler de samme rapportene å fortsette med engelsk som undervisningsspråk. Man baserer seg på tesen om at engelsk...

Hvordan kan vurdering fremme lærelyst? - FIKS - Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen

/Education Endowment Foundation. Severs, J (2020) Growth mindset - where did it go wrong? Bloggpost. Tes. https://www.tes.com/news/growth-mindset-where-did-it...

phd-gjeldende-eritsland.msg - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

PhD Eritsland PhD Eritsland From Vegard Klemsdal To Anne Elvigen Evandt Cc Vegard Klemsdal Recipients a.e.evandt@uv.uio.no; vegard.klemsdal@admin.uio.

tettere-pa¥-naturfag-i-klasserommet.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

_TETTERE PAA NATURFAG I KLASSEROMMET.indb ISBN 978-82-450-3843-9 www.fagbokforlaget.no Marianne Ødegaard er professor i naturfagdidaktikk ved Institut

med-blikket-mot-naturfag-med-forside.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

Med blikket mot naturfag Åpen tilgang MED BLIKKET MOT NATURFAG Hege Kaarstein og Trude Nilsen (red.) Nye analyser av TIMSS 2019-data og trender 2015–2

JonMagneVestolAvhandling[1].pdf - Department of Teacher Education and School Research

Microsoft Word - manusendelig041216.doc RELASJON OG NORM I ETIKKDIDAKTIKKEN Moralsk/etisk verktøybruk i spennet mellom elevtekster og fagdidaktiske fr...

ole_bergem_pdf[1].pdf - Department of Teacher Education and School Research

Microsoft Word - Kappa82.doc Individuelle versus kollektive arbeidsformer En drøfting av aktuelle utfordringer i matematikkundervisningen i grunnskole

trond_solhaug_120.dpi[1].pdf - Department of Teacher Education and School Research

avhandling demokratisk medborgerskapXP2004.doc 1 Utdanning til demokratisk medborgerskap Avhandling for graden dr. polit. Trond Solhaug Institutt for

spesialpedagogikk-1-2021.pdf - Institutt for spesialpedagogikk

bør være en aktivitetsplikt hvor dagens «intensive opplæring» erstat- tes med forsterket opplæring. Regelverket når det gjelder intensiv opplæring er...

lissi_kortrapport.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

Linking Instruction in Science & Student Impact LISSI-Rapport 2018-2020 TETT PÅ NATURFAG I KLASSEROMMET Forfattere Marianne Ødegaard, Marit Kjærnsli, ...

gjeldande-manus-19.11.19.-docx--a4--(003).pdf - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

Med skolen som misjonsmark Den norske vekkingsrørslas satsing på lærarutdanning 1890–1946 Alf Gunnar Eritsland Avhandling levert for graden Dr.philos.

bilde-og-bet.prod-2020-erlingframgard.pdf - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

didaktikken ................................................................................. 22 Tesen: Individ- og elevsentrert tradisjon isjon...

kompetanse_for_kvalitet_2012-2015.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

lovens krav. Dersom man skal lykkes med dette arbeidet, forutset- tes det et nært samarbeid mellom alle berørte parter på nasjonalt, regionalt og lokalt...

stmld_lereren-rollen-og-utdanningen-2008-2009.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

lære, og hva som forven­ tes av dem. Det er derfor viktig at lærere utvikler og kommuniserer tydelige mål for opplæringen og kjennetegn på måloppnåelse...

bilde-og-bet.prod-2020-erlingframgard.pdf - Faculty of Educational Sciences

didaktikken ................................................................................. 22 Tesen: Individ- og elevsentrert tradisjon isjon...

tilweb_bentes-seminar_janne_vktorkildsen.pdf - Institutt for spesialpedagogikk

minste meningsbærende enhetene i språket samarbeid: sam + arbeid protesemakerlærlinger: pro + tese + mak + er + lær + ling + er Hvorfor morfologi? Hvis du...

trykk-timss_matematikk_2017.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

GG00520-TIMSS_matematikk_2017 1..318 (1,1) Prioritering og progresjon i skolematematikken (2,1) (3,1) Prioritering og progresjon i skolematematikken E