English version of this page

dScience lunsjseminar: Alise Midtfjord

Velkommen til vårt ukentlige lunsjseminar i dScience-loungen! Dette arrangementet er for PhD-kandidater og postdoktorer.

Foto: Colourbox

Alise Midtfjord er utdannet sivilingeniør fra Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet (NMBU) i miljøfysikk og fornybar energi. I masteroppgaven kombinerte hun maskinlæring med bildeanalyse av PET / CT-bilder av kreftsvulster, for å predikere behandlingsutfall. Etter studiet jobbet Alise med teknologirådgivning for Accenture, og jobbet med nye teknologier som maskinlæring og extended reality. Siden august 2019 har hun vært doktorgradsstipendiat ved Matematisk institutt ved Universitetet i Oslo. Fokuset for forskningen er modellering og analyse av flerdimensjonale høyoppløselige miljødata med anvendelse på risikokritiske problemstillinger som tilstandshåndtering av rullebaner på flyplasser.

11:30 – Dørene åpner og lunsj serveres

12:00 – "Time-to-Event Prediction with Dependent Censoring" av Alise Midtfjord (PhD-kandidat, Stokastisk, finans og risiko)

Lunsjen er åpen for alle PhD-kandidater og postdoktorer, og krever ingen påmelding.

Om seminarserien

dScience inviterer til ukentlige lunsjseminarer! Hver torsdag byr vi på lunsj og korte foredrag for PhD-kandidater og postdoktorer i våre lokaler. Grunnet begrenset med plass (40 personer) er dette førstemann til mølla. En gang i måneden holdes disse i Realfagsbiblioteket, hvor man kan forsyne seg av mat og drikke til spennende presentasjoner av interne og eksterne foredragsholdere. Disse seminarene er åpne for alle som ønsker å delta. Her finner du oss.

Lounge-området vårt kan også bookes av PhD-kandidater og postdoktorer, både til møter og sosiale sammenkomster - vi har fersk kaffe hele dagen lang! Du kan lese mer om seminarserien her (engelsk).

Loungekalender

Emneord: dscience, postdoktor, phd, lunsjseminar
Publisert 12. jan. 2022 12:24 - Sist endret 8. feb. 2022 09:14