Avtaler om oppgaver for stipendiater

Stipendiater og postdoc med 4 års ansettelse inkludert ett års arbeidsplikt på instituttet og som ønsker å registrere timer til oppgaver som ikke er knyttet til IPEDs studietilbud, må inngå en avtale med instituttleder på forhånd.

Forutsetninger

• I løpet av ansettelsesperioden på 4 år kan slike oppgaver normalt maksimalt utgjøre 424 timer. Dette er 1/4 av plikten som er på 1695 timer. Stipendiater/postdoc har selv ansvar for at de ikke påtar seg oppgaver som går ut over de 424 timene.
  • Alle ansatte med undervisningsplikt får også lagt inn 20 timer "treffetid" per semester.
  • For deltakelse i Link-up kurs i universitetspedagogikk er det ikke nødvendig med godkjenning på forhånd.
  • Oppgaver knyttet til forskegruppe/prosjekt må godkjennes. Prosjektleder skal sende skriftlig forespørsel til instituttleder før arbeidet er påbekgynt med informasjon om hva oppgaven gjelder, tidsperiode og timeramme.
  • Instituttleder vurderer og gir svar på om oppgaver og timetall er godkjent og sender skriftlig svar med kopi til administrativ studielede slik at timetallet kan registreres.

Aktuelle oppgaver

• Deltakelse i Link-up kurs. Se oversikt over uttelling
  • Utveksling/utenlansopphold. Se oversikt over utteling
  • Forskningsadministrative aktiviteter knyttet til forskergruppen eller forskningsprosjekter. Maksimalt 30 timer per semester.
  • Andre ad-hoc oppgaver

Formål

Formålet med oppgaver som ikke er studierelaterte, er at stipendiaten/postdocen kvalifiserer seg til stillinger i akademia gjennom erfaring med oppgaver relatert til forskningsadministrasjon. Instituttet kan i enkelte tilfeller yte støtte til forskergruppe/prosjekt i form av stipendiatens/postcocens arbeidstid, men hovedregelen er at behovet for arbeidskraft skal være dekket i gruppenes/prosjektenes budsjetter.

Publisert 19. des. 2022 12:45 - Sist endret 19. des. 2022 12:45