For nyansatte ved IMV

Velkommen til instituttet! Vi håper du vil finne deg godt til rette og trives hos oss!

Her har vi samlet informasjon som du vil ha behov for som ansatt ved instituttet. Det er viktig at du setter deg inn i den slik at du unngår misforståelser og ikke går glipp av muligheter som finnes.


Dette trenger du i arbeidshverdagen din

Forhold du må kjenne til

Som nyansatt er det ikke alltid like lett å vite hva som forventes. Her finner du en oversikt over noen forhold som er viktig at du er kjent med allerede fra første dag. Blir du usikker på noe setter vi pris på at du spør.

Arbeidsplikt - undervisning og administrasjon

Førsteamanuenser, professorer, gjennomføringsstipendiater og postdoktorer (ansatt fom 2015) har arbeidsplikt. Her finner du oversikt over størrelsen på arbeidsplikten din og satser for ulike undervisnings- og administrasjonsoppgaver.

Tilstedeværelse og fravær

Du skal melde fra når du ikke er på jobb fordi du er syk eller skal ha ferie. Blir du bort fra instituttet og kontoret en lengre periode uten at det skyldes sykdom eller ferie, vil vi ha beskjed slik at vi vet hvor du er om  noen spør etter deg eller noe skulle skje.

  • Ansatte i vitenskapelig stilling
    • Instituttleder er din nærmeste leder
    • Administrativ leder er kontaktperson for alle praktiske spørsmål om din stilling, også sykmelding og ferieavvikling
    • Ferie og fravær som gjør at du ikke får fulgt opp avtalte oppgaver skal avklares med undervisningsleder og/eller instituttleder
    • Fører kun fravær i selvbetjeningsportalen
  • Ansatte i administrativ stilling
    • Administrativ leder er din nærmeste leder
    • Du har fleksibel arbeidstid, men skal være på jobb mellom klokken 9 og 14.30 alle arbeidsdager. Du kan jobbe mellom kl. 6 og 21 på hverdager
    • Ferie og avspasering som gjør at du ikke er på jobb mellom 9 og 14.30 skal være avtalt på forhånd
    • Fører både arbeidstid og fravær i selvbetjeningsportalen
    • Selvbetjeningsportalen skal ajourført hver mandag innen kl. 12

Her finner du informasjon om hva som forventes av deg og hvordan du blir fulgt opp når du er bort fra jobben.

Innkjøp

Administrasjonskonsulenten er instituttets innkjøper og gjør alle innkjøp for deg. Orakel gjør alle innkjøp som gjelder IT og AV-utstyr.

  • Unntaket er bøker og dine egne reiser. Reiser bestilles på Egencia
  • Se UiOs reisesider
  • Før du bestiller noe må du være sikker på at du har midler som dekker innkjøpet

Reiser

Du får refundert utgifter til arbeidsreiser. Du er ansvarlig for at slike reiser ikke overskrider statens regulativ. Administrasjonskonsulenten eller administrativ leder hjelper deg om du er usikker på noe.

Publisert 10. nov. 2015 12:56 - Sist endret 23. juli 2021 12:14