Bestillingsrutiner - avropsmekanismer

Avrop på fototjenesteavtale ved UiO - RA 2766

Verdi mindre enn NOK 30.000 eks. mva brukes følgende mekanisme:

LEVERANDØR

PRIORITET

KOMMENTAR

Millimeterpress AS

Førsteprioritet

A-Leverandør

Fotograf Annica Thomsson

Andreprioritet

B-Leverandør

Velour DA

Tredjeprioritet

C-Leverandør

Bestiller skal først henvende seg direkte til  A-leverandøren,  dvs. den leverandøren som fikk høyest samlet score totalt sett på alle tildelingskriteriene i konkurransen. Dersom denne leverandøren ikke kan levere, for eksempel grunnet leveringstid, kapasitet, el.l., vil avroper henvende seg til B-leverandøren, som er den leverandøren som fikk nest høyest samlet score totalt sett på alle tildelingskriteriene, deretter til C-leverandøren. Slike henvendelser bør besvares på e-post eller telefon senest i løpet av 2 dager dersom ikke annet er avtalt. Deretter bekrefter bestiller bestillingen i UiOs elektroniske bestillingssystem vedlagt underskrevet avropsskjema som bestiller har fylt ut og fått underskrevet før bestilling foretas.  Her foretas en katalogbestilling. Husk å bestille hos riktig leverandør i bestillingssystemet!


Verdi større enn NOK 30.000 eks. mva, skal det først foretas en minikonkurranse.  

Bruk tildelingskriteriene som spesifisert i kontraktens bilag 11. Deretter bekrefter bestiller bestillingen i UiOs elektroniske bestillingssystem vedlagt underskevet avropsskjema, sammen med forespørselen. Her foretas en fritekstbestilling i PM systemet fordi man her kan oppnå lavere priser enn prisene som er oppført i katalogen til de respektive leverandørene etter å ha gjennomført en minikonkurranse. (Det er ikke lov for en leverandør å tilby høyere priser enn katalogprisen sin i en minikonkurranse. A-, B- og C-leverandørene opererer med forskjellige timepriser i katalogene sine.) Husk at enhetspriser er konfidensielt!

 

Publisert 4. feb. 2013 12:19 - Sist endret 25. mars 2014 15:04