Årsrapportering 2023 med søknad om utstyrs- og stimuleringsmidler for 2024

Det er tre kategorier av ansatte som kan søke om midler - se nedenfor. Søknad og årsrapportering foretas i desember for tildeling av midler i januar/februar påfølgende år. Det er kun én søknadsrunde.

Frist: 5. januar 2024, kl. 12:00.

Professorer og førsteamanuenser (i fast eller midlertidig stilling) med funksjon som gruppeleder

Ved å sende inn nettskjema for årsrapportering søker du automatisk om stimuleringsmidler. Det skal ikke søkes om et bestemt beløp. Stimuleringsmidler fordeles av avdelingsleder etter hva som er tilgjengelig.

Er du professor eller førsteamanuensis med funksjon som gruppeleder kan du også søke om utstyrsmidler eller midler til e-infrastruktur i kategorien kr 50 000-200 000 kr (inkl.mva). Søknadene vurderes av infrastrukturutvalget ved IMB.

Internfinansierte professor II og førsteamanuensis II (i fast eller midlertidig stilling)

Internfinansierte professor II og førsteamanuensis II (eller vikarer) kan søke om stimuleringsmidler ved å fylle ut skjemaet for årsrapportering:

Internfinansierte universitetslektorer og førsteamanuensis med universitetslektorfunksjon

Internfinansierte universitetslektorer og førsteamanuensis med universitetslektorfunksjon kan søke om stimuleringsmidler ved å fylle ut skjemaet for årsrapportering:

Praktisk informasjon om nettskjema

Mellomlagring av svar i nettskjema

Husk å mellomlagre underveis mens du besvarer nettskjemaet for å sikre at data ikke går tapt (velg "lagre og utsett").

Når du mellomlagrer, så lagres svardata fortløpende (kryptert) inne i den i nettleseren du bruker. Svarprosessen kan avbrytes når som helst, og endringene i skjemaet er lagret i den aktuelle nettleseren til den aktuelle maskinen du jobbet fra.

Derfor må hele svarprosessen gjennomføres i samme nettleser og på samme maskin som der du startet svaringen og aktiverte lagring.

Du står fritt til å gjøre endringer helt til besvarelsen er sendt, men vær obs på du ved å trykke "enter" sender inn skjemaet.

Vedlegg 

Last opp vedlegg i nettskjema som det siste du gjør før innsending. Ikke mellomlagre vedlegg i nettskjema. Selv om du kan mellomlagre data i nettskjema, så kan det bli problemer hvis du mellomlagrer vedlegg.

Last opp filer fra lokal lagring på pcen. Noen ganger reagerer nettskjema på filer hentet fra OneDrive, Sharepoint, Dropbox eller annen skybasert fillagring. Dette løses ved at du først lagrer fila lokalt på pcen, og deretter laster den opp i nettskjema (fra lokal lagring).

Hvis du får feilmelding ved innsending – gjør dette;

  • fjern vedlegget
  • lagre vedlegget lokalt på PC-en først
  • last det deretter opp igjen fra lokal lagring på pcen

Du kan bare levere ett vedlegg per spørsmål, og maksimalt 30 MB per vedlegg.

Be om kvittering

Pass på at du får en kvittering til din e-post-adresse når du har levert skjemaet. Dersom du ikke får dette, kontakt forskerstotte@basalmed.uio.no 

Publisert 24. juli 2015 10:06 - Sist endret 5. des. 2023 15:13