Utlysning av midler for forskningsinfrastruktur klasse I

UiO sentralt lyser ut 45 mill. kr til forskningsinfrastruktur for 2024. Intern søknadsfrist for IMB er 24. november 2023.

Hva kan det søkes om?

Det kan søkes om midler til vitenskapelig utstyr og til e-infrastruktur i form av ren maskinvare/ maskinvareløsninger slik som regnekraft, grafikkort og lagring. Minimum søknadsbeløp er kr. 2 mill.

Denne utlysningen omfatter ikke midler til databaser, samlinger eller programvare. Finansiering av disse kategoriene håndteres via SK-IT.

Hvem kan søke

Søker må være fast ansatt i vitenskapelige toppstilling (professorer/førsteamanuenser) i minimum 50 % stilling ved IMB. Andre ansatte ved IMB kan søke i samarbeid med noen som kan være prosjektansvarlig søker.

Kriterier og prinsipper for søknader

Se UiOs sentrale nettside for detaljerte kriterier for utlysningen. Les også Prinsipper for søknader eller Principles for applications.

Søknadene behandles på avdelingsnivå før de videresendes i linjen. Følg derfor instruksjonen under her når du leverer søknaden.

Saksgang ved IMB

1. Søknaden skal være godkjent for innsendelse av avdelingsleder.

2. Søknad leveres i nettskjema innen 24. november kl. 12.00.

3. Avdelingslederne vurderer søknadene fra egen avdeling i forkant av ledermøte 29. november.

4. IMBs ledermøte 29. november vedtar en endelig rangering av IMBs søknader basert på instituttets samlede behov og strategiske prioriteringer. Ved dissens vil instituttleder foreta den endelige rangeringen.

5. Søkere vil få anledning til å revidere sin søknad basert på tilbakemeldinger etter Ledermøtet.

6. IMB oversender instituttets søknader og rangering til fakultetet innen 4. desember.

Levering av søknaden

Søknaden skal leveres i nettskjema i følgende 3 deler:

1. Utfylt søknadsskjema eller engelsk versjon.
  2. Utfylt egenerklæringsskjema med opplysninger om behov for IT-støtte, datalagring, laboratorieinvesteringer, driftskostnader samt aksept for UiOs anskaffelsesrutiner skal vedlegges hver enkelt søknad.
    • Vedrørende IT-støtte kan IT-avdelingen gi råd om valg av IT-løsninger m.v.
    • Vi gjør oppmerksom på at miljøene selv må bære evt. merutgifter, eller kostnader grunnet forsinkelse i leveringstid, som følge av at reglementet ikke er fulgt.
    • Søknaden må vise til at ordinær anbudsprosess skal benyttes, i tråd med UiOs anskaffelsesrutiner. Fagmiljøene oppfordres til å gå i dialog med instituttets innkjøpskoordinator, for å sikre at gjeldende reglement og prosedyrer etterleves.
  3. Pristilbud fra aktuelle leverandører (i NOK inkl. MVA) skal være uforpliktende. Bruk ferdig utkast eller engelsk versjon.

Hvis det er relevant, så kan eventuelle støtte- og/eller sambruks-erklæringer fra interne/eksterne brukere (utenom søkermiljøet) også leveres, men dette er ikke obligatorisk.

Praktisk informasjon om nettskjema

Nettskjemaet stenger 24. november, kl. 12.00. Det betyr at du må sende inn nettskjemaet senest kl. 11.59. Det gis ikke utsettelser av søknadsfrist.

Be om kvittering til din e-post-adresse når du har levert skjemaet. Dersom du ikke får dette, kontakt linda.andreassen@medisin.uio.no .

Publisert 19. juni 2020 12:49 - Sist endret 18. jan. 2024 15:22