Prosjektleders ansvar og oppgaver

Prosjektleders ansvar og oppgaver er i sin helhet beskrevet i ”Rutine 2: Prosjektleders ansvar og oppgaver i henhold til Helseforskningsloven”.

Alle prosjektledere med forskningsprosjekter som faller innenfor Helseforskningsloven plikter å sette seg inn i denne rutinen. Den gjelder relevante prosjekter på alle nivåer:

  • Forskningsprosjekter utført av tilsatte ved TF.
  • Ph.d.-prosjekter utført av ph.d.-kandidater med opptak på ph.d.-programmet på TF.
  • Mastergradsprosjekter (veileder er prosjektleder).

Alle relevante forskningsprosjekter skal legges frem for Forskningsetisk utvalg ved fakultetet, som vil vurdere hvilke godkjenninger som eventuelt må innhentes. Innmelding av relevante prosjekter til Forskningsetisk utvalg skal skje før igangsetting av prosjektet.

Tilsatte ved TF plikter selv å melde inn relevante prosjekter til utvalget. Ph.d.-kandidater med relevante prosjekter skal motta informasjon fra ph.d.-leder/forskningsrådgiver ved opptak om behovet for eventuelt å melde inn prosjektet til Forskningsetisk utvalg. Studiedekan er ansvarlig for å ha studieadministrative rutiner på plass for å sikre at relevante mastergradsprosjekter meldes inn.

"Skjema for innmelding av prosjekt til Forskningsetisk utvalg ved TF" skal benyttes for å melde inn prosjekter til utvalget.


Hjelpemidler for prosjektleder:

 

Publisert 11. mai 2017 13:49 - Sist endret 7. feb. 2023 05:32