Referat fra nettverksmøte 22. april 2014

Til stede: Natalia, Stian, Tone, Guro, Tina og Cecilie

Forfall: Tron Harald, Vera, Katalin og Bente

Tema:

1. Informasjon fra Kari Henriksen: Nå ligger det ute nye FS-veiledninger for godkjenning

2. Webarbeid: Hva er status for gruppe 1 og 2 - holder vi tidsplanen?

Gruppene rapporterer til Cecilie innen 1. mai hva som er tidsplanen videre.

• 1. mai: Sidene om søknad og opptak skal være ferdige - ok
  • 1. mai: Sidene om gjennomføring av program skal være ferdige
  • 15. mai (etter programstyremøte): Publisering av sider om søknad, opptak og gjennomføring
  • 15. mai: Sidene om avslutning skal være ferdige og presenteres for programstyret for ph.d.-programmet
  • 1. juni: Sidene om avslutning publiseres

3. Veiledningskontrakter og opptaks-/tilleggsavtaler: Kan/ bør opptaks-/tilleggsavtaler utvides slik at de også fungerer som veiledningsavtaler der fordeling av arbeidsinnsats mellom veilederne presiseres dersom det er klart ved opptak? Se forslag til en omarbeidet tilleggsavtale. Innspill fra TIK: Legg inn en setning om "eventuell supplerende avtale".

Saker fra fakultetet:

1. Fakultetet har blitt kontaktet av forskning.no som ønsker seg en kontinuerlig oversikt over kommende disputaser. Jeg har hatt møte med Marte (webredaktør) og Amalie (kommunikasjonsrådgiver) om hvordan vi fronter disputaser på web.

websiden for kommende disputaser ligger det (per 11.4) ute 2 disputaser som er på trappene, mens internoversikten viser at dato er satt for 15 kandidater.

Vil det være uheldig å fronte disse kandidatene - før innstillingen er klar?

2. En analyse av gjennomstrømningstallene for SV-fakultetet i 2012 og 2013

3. Hvordan få gode data om gjennomstrømning/fremdrift og frafall for ph.d.-kandidater på program?

Saker fra enhetene:

1. Når ønsker enhetene beskjed fra kandidater som skal levere avhandlingen? jfr. websidearbeidet.

Publisert 30. juli 2015 08:33 - Sist endret 8. aug. 2016 10:28