Referat fra nettverksmøte 25. mars 2014

Ikke til stede: Vera, Bente

Tema:

1. FS-kvarter med Kari Henriksen

a) Programstyret vedtok 20. februar at ØIs kurs i vitenskapsteori, ECON9010, skal kunne erstatte fakultetets kurs, SV9101 for alle ph.d.-kandidater ved fakultetet.
Emnet ligger nå som valgbart for ØIs studenter. Øvrige kandidater kan velge emnet, men må ta kontakt med ph.d.-konsulent ved sin studieretning for å meldes til emnet.

b) Spørsmål fra TIK: Er det nye rutiner for opprettelse av eksterne personer i FS?

Svaret er nei, men det er viktig å bruke Person-/studentkategori-fanen som heter "ph.d.-kandidat", for alle som skal avlegge et ph.d.-emne. Da blir opptaksgrunnlaget i FS DRG (doktorgrad). Dette brukes også for masterstudenter/andre eksterne som får tillatelse til å avlegge ph.d.-emner hos oss. Det er vårt ansvar å sjekke/godkjenne opptaksgrunnlaget for de som gis denne rettigheten i FS. Her kan vi ta en diskusjon om hvordan dette bør gjøres i praksis.

Vår hjelpeside om FS- og Syllabusrutiner er oppdatert, slik at dere finner lenke til skjemaet for opprettelse av eksterne kandidater på ph.d.-emner under "Ved opptak"

c) Frister i undervisningsplanleggingen høsten 2014. Husk å melde inn emner dere vil ha med i "felleskjøringen".

2. Webarbeid ph.d.- programmet ved SV
Mål: forbedre programsidene våre.
Heldagsseminar på Tøyen hovedgård onsdag 9. april.

3. Diskusjon av Årsplantiltak (13-17)

Vi gjennomgikk status i møtet.

Tiltak 13: nasjonalt samarbeid om ph.d.-emner, frafall/ forsinkelser, undervisningsplanlegging
Tiltak 14: organisering av vitenskapsteori fra 2015
Tiltak 15: Kandidatundersøkelsen
Tiltak 16: veilederoppfølging, generiske kurstilbud
Tiltak 17: synliggjøre karriereveier

4. Mal for fremdriftsrapportert for høsten 2014
- Programstyret ønsker å involveres i utformingen av fremdriftsrapport-malene for høsten 2014. Programstyret har møte 15. mai 2014. Tina presenterer malen i møtet 15. mai.

Saker fra fakultetet:

1. Se saksliste for FFF-møte 26. mars:
- Tilgjengeliggjøring av ph.d.-avhandlinger i DUO
- Registrering av forlengelser for ferie etter uttak av foreldrepermisjon eller langvarig sykefravær, v/Natalia Utkina
- mm.

Saker fra enhetene:

1. Spørsmål fra ISV: Kan det være aktuelt å samkjøre informasjon til eksterne samarbeidspartnere og informere om krav til opptak til programmet? Et eventuelt utkast til et slikt brev presenteres for nettverket på et senere møte.

Publisert 30. juli 2015 08:33 - Sist endret 29. feb. 2016 10:43