Innkalling til nettverksmøte 9. september 2014

Tid: 11:00-12:30

Sted: Møterom 432, ES-hus

Tema:

1. Plan for webarbeidet høsten 2014:
- Gruppe 1 skal ha sendt sine sider til oversetting
- Gruppe 2 presenterer sin - med frist for fullføring til møtet 30. september.

Saker fra fakultetet:

1. Kontroll av datoer for kurs i populærvitenskapelig formidling våren 2015
- alle enheter melder tilbake hvilke perioder hvor et kurs ikke kolliderer med lokale kurs/ seminarer ved enhetene - avklarer med ph.d.-ansvarlig ved egen enhet

2. Saker til programrådet for ph.d.-programmet 18. september:
- gjennomstrømning og frafall

3. Begrunnelse og klage - nye sentrale nettsider, elektronisk mottak av klager (se e-post fra Jonny Roar Sundnes 5. september).
- Hva betyr dette i praksis på SV?
- Kan informasjon lenkes opp på alle emnesider?

4. Informasjon om ph.d.-kurs (webredaktør mener...)

5. Om saksbehandlingen av søknader om å få avhandlingen levert - der avhandlingen ikke oppfyller enhetenes krav. Eksempel fra PSI.

6. Kvoteordningen er evaluert og evalueringsrapporten er sendt UiO (fakultetene) på høring. Høringsinstansenes er bedt om å gi tilbakemelding på vurderinger, konklusjoner og anbefalinger i evalueringsrapporten, samt drøfte enkelte problemstillinger knyttet til kvoteordningen som virkemiddel for internasjonalisering av norsk høyere utdanning og kvoteordningen som virkemiddel i bistandspolitikken. UiOs Nord-sør-utvalg er involvert i arbeidet. Er det andre på enhetene dere mener bør trekkes inn i fakultetets høringssvar?

Saker fra enhetene:

1.