Innkalling til nettverksmøte 24. mars 2015

1.

2.

Saker fra fakultetet:

1. FS-kvarter med Kari Henriksen: Hvordan legge inn UiO-kurs som ikke finnes i FS?

2. Orientering om ph.d.-web: UiO-prosjekt + fakultetssider

3. Orientering om kvalitetssystem for ph.d.-nivå. Universitetsstyret vedtok i møte 10. mars (se V-sak 5) rammene for kvalitetssystemet for UiO. Det er fakultetene som skal fylle systemet med innhold. Plan for arbeidet diskuteres i løpet av våren.

4. Orientering om prosjekt bilagslønn: PSI er pilot for nytt system som inkluderer ny saksflyt for oppdragskontrakter for bedømmelseskomiteer.

5. Utenlandske søkere med ekstern finansiering: Ressursbruk/arbeidsprosess, finansieringsdokumentasjon, faglig tilknytning: Hvordan behandle disse søknadene mest mulig effektivt?

6. Hva skjer med offentlig sektor ph.d.-ordningen hos NFR? På Forskningsrådets sider ligger nå følgende melding: Midlene som er stilt til disposisjon for ordningen så langt, er nå bevilget. Forskningsrådet vil legge ut en ny utlysning for søknader når vi igjen har ledige midler.

7. Orientering om prosjekt "Kurs i karriereplanlegging for ph.d.-kandidater ved UiO", ledet av Avdeling for fagstøtte.

8. Nytt populærvitenskapelig formidlingskurs for ph.d.-kandidater høsten 2015. Kurset går over følgende dager: 16.-17. september (skrivekurs), 21. (muntlig) og 22. (intervju). Kurset annonseres uka før påske. Hvordan når vi relevante kursdeltakere ved fakultetet? Tips?

9. Ph.d.-kandidater og mobilitet: Leiv Eriksson er lagt inn under INTPART og i 2015 er det kun miljøer med SFF, SFI og liknende som kan søke om disse midlene: http://www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/fa/finansiering/intpart/

Saker fra enhetene:

1.