Tema:
1. Evaluering av nettverket (form, hyppighet, temaer, møteledelse osv...)
2. Planer/tema for arbeidet høsten 2015:
- Digital levering av avhandling - arkivering (samarbeid med arkiv). Hva med DUO?
- Web:
- "Hvorfor velge dette programmet?" - samkjøring av tekster og presiseringer overfor utenlandske søkere
- "Avhandling, bedømmelse og disputas" - nettskjema for personalia og sammendrag?
- Bevissthet/synlighet om karriereveier for ph.d.-kandidater
- Synliggjøre akademiske karriereforløp på ph.d.-sidene? (samarbeid med FANE?)
- Tilby kurs i akademisk karriereplanlegging etter mal fra FANE?
- Synliggjøre ikke-akademiske karriereforløp på ph.d.-sidene? (samarbeid med Karrieresenteret/arbeidslivskoordinator?)
- Tilby kurs i kompetansekartlegging (samarbeid med UiODocs/Karrieresenteret?)
- Kvalitetssystem for forskerutdanningen: "Hvem, hva, hvor og hvordan"
- Evaluering av ph.d.-programmet i 2016: Tema og innretning (hva forteller internevalueringen i 2015?)
- Årsplantiltak for ph.d. for fakultetet/ enhetene
- Forutsigbarhet i kurstilbudet - samkjøring på tvers av fag eller institusjoner?
- Behov for verktøykurs: Akademisk skriving, prosjektledelse, "innovasjon"/samarbeid utenfor akademia
- Synliggjøre ph.d.-kandidatene våre?
- Formidlingskurs
- Personpresentasjoner med prosjektomtale?
- Prosjektpresentasjoner på web?
- Nyhetssaker ved disputas
- Samarbeid: Forskerskoler? (ISV?, TIK, SGEO, andre?) Ny søknad om Joint Degree (SAI?)
- Mobilitet - inngå avtaler på institusjonsnivå? Fremme Erasmus+?
Saker fra fakultetet:
1. Web-prosjekt - "for-ansatte-sider": Hva er konsekvensen for våre for-ansatte-phd-sider?
2.
Saker fra enhetene:
1. Hvordan presenterer vi ph.d.-kandidatene i programmet på best mulig måte med nye nettsider for ph.d.? (ISS)
Forslag til løsning: Personsidene, med skille mellom tilsatte stipendiater og eksterne stipendiater med bruk av undermapper.
2.