Referat fra nettverksmøte 4. oktober

Til stede: Sverre, Tone, Tina, Tron, Katalin, Katrine, Guro og Mari

Tema:

FS-spørsmål?

Oppfølging av arbeidsstuen som ble avholdt 26. september for å forberede produksjon av vitnemålsvedlegg. Det blir satt opp ny arbeidsstue 3. november. Hva trenger vi å forberede oss på? Tron Harald følger opp.

Det som er viktig i forkant av arbeidsstuen er at det ryddes i utdanningsplanene til kandidatene som har disputas innen 15. oktober. I tillegg må kandidatenes innleveringsbilde og samlebilde være fylt ut og studieretten avsluttet. Mari følger opp med ny invitasjon til arbeidsstuen.

Saker fra fakultetet:

1. Habilitetserklæringer fra medlemmer av bedømmelseskomiteen

Hvilke rutiner bør vi ha for disse?

- Bør være fylt ut og vurdert ved instituttene før komiteen oppnevnes.

- Bør arkiveres i ePhorte, slik at de er tilgjengelige for forskningsdekanen.

Mari og Tron følger opp med rutinebeskrivelse på for-ansatte-sidene. Lager også punktliste med hva som skal være med i komitéforslaget fra instituttene.

2. Kartlegging av rutiner for registrering i FS ved innlevering

Har studieretningene forskjellige rutiner for registrering av innlevering og innlevering samlebilde i FS? Runde rundt bordet.

Det er forskjellige rutiner fra institutt til institutt både når det gjelder hvilke felter som fylles ut og om man avslutter kandidatene selv eller ikke. Mari følger opp dette - mål om en klar rutinebeskrivelse og arbeidsfordeling.

Et beslektet område er registrering av permisjoner og forlengelser i FS. Guro melder inn dette i arbeidsgruppe (var det en gruppe, muligens bare et møte?), Mari følger opp ved fakultetet og i FFF. I forlengelse av dette følger Mari også opp arbeidsflyten mellom personal og forskningskonsulentene når det gjelder å sette opp kopimottakere på brev ang. forlengelse og permisjon for tilsatte stipendiater.

Saker fra enhetene:

- ISS: hvor er endringer i studieplanene dokumentert?

I programrådsreferatene og muligens ePhorte. Kontakt Mari om det er noe dere ikke finner, så hjelper fakultetet til med å lete.

Publisert 29. sep. 2016 13:24 - Sist endret 16. aug. 2021 17:23