Referat fra nettverksmøte 23. august 2016

Til stede: Tron Harald, Sverre, Tone, Katalin, Katrine, Guro, Tina og Mari

Tema:

FS-spørsmål?

Det blir arbeidsstuer 26. september og 3. november for å teste utskrift av vitnemålsvedlegg fra FS. Ida og Karen fra AF inviteres til å delta. Tron Harald følger opp. Ny invitasjon til 26. september sendes ut.

Saker fra fakultetet:

1. Runde rundt bordet

2. Samkjøring/oppdatering av administrative rutiner?

- Er det på tide å gå gjennom de administrative rutinene på for ansatte-sidene for å samkjøre og oppdatere?

Ikke foreløpig. Mari følger enten opp ved å snake med noen av ph.d.-konsulentene eller nettverket ser på det i fellesskap på neste møte.

3. Formidlingskurs

- HF har bestemt seg for at formidlingskurset som HF og SV har arrangert sammen skal gi 2 sp i uttelling for HF-kandidater. Hva tenker dere om ev. uttelling for et slikt kurs for SV-kandidater? Hva tenker dere om å arrangere et slikt kurs dersom SVs kandidater ikke får uttelling, mens HFs kandidater får?

Mari følger opp via forskningsdekanen og programrådet.

Orienteringssaker:

- Programrådsmøtet  22. september flyttes til 06.10.

- Mari er forsinket med gjennomgangen av arbeidet med å samkjøre "utfyllende regler" og programplan. Kommer tilbake til dette

- FUP-piloten med veilederkurs for veiledere på ph.d-nivå i februar var vellykket. FUP har fått økt tildeling av midler fra Universitetsstyret, så det er mulig det blir flere slike tilbud.

- Onsdag 31. august 12-15, undervisningsrom 2, i GS, skal Forum for forskningsdekaner ha seminar om kvalitetssystemet. SV (Tim) skal snakke om periodisk evaluering. Alle som vil kan komme.

- Besøk fra Evalueringspanelet 5. og 6. september - statusoppdatering

Saker fra enhetene: