Referat fra nettverksmøte 7. februar

Forfall: Katrine, Tina

Tema:

FS-spørsmål?

Takk for innsatsen på arbeidsstuen 24. januar. Tron og Mette skriver ut vitnemålsvedleggene, fristen er 15. februar.

Skal vi sette opp en arbeidsstue for rydding av utdanningsplaner før neste kreering (gjelder de som disputerer mellom 16. januar og 15. april)?

Mari lager doodle for to arbeidsstuer: tidskonto, permisjoner og forlengelser og rydding i utdanningsplaner

Saker fra fakultetet:

1. Diskusjon om rutiner for registrering av innleveringer, avslutting av studieretter, vitnemålsproduksjon og rapportering

Vi bør nedfelle rutiner eller lage nye rutiner for registreringsarbeidet som vi driver med i forbindelse med innlevering og avslutning av doktorgradsarbeidet.

Det vedlagte notatet er ment som grunnlag for diskusjon.

Det er delte meninger om hvordan vi bør løse arbeidsoppgavene som har med FS-registreringer å gjøre. Bør vi ha flere oppgaver på fakultetet eller er det best at oppgavene ligger på instituttnivå? Vi forsøker oss på å innføre rutinene slik de er beskrevet. Det betyr at det ikke blir store endringer i hvem som gjør hva. Vi tar saken opp igjen etter litt tid eller hvis det er noe som underveis viser seg å ikke fungere.

Mari følger opp med et utkast til oppdatert årshjul.

2. Bruk av Ephorus

Er det noen som bruker Ephorus i forbindelse med søknader om bedømmelse, sporadisk eller systematisk?

Ingen bruker ephorus konsekvent på doktorgradsnivå. Satser på å ta i bruk nytt system, når det er på plass, på dr.philos.

3. Rutiner i forbindelse med opptak av søkere som er tilsatt ved SVs egne sentre, ARENA og C-REX

ISV og ISS får en del søkere fra ARENA og C-REX, bør vi utarbeide egne rutiner for disse? Kan vi samarbeide tettere med sentrene i søknadsprosessen?

Katalin, Guro og Mari tar et møte i mars om utarbeiding av eventuelle retningslinjer.

4. Oppretting av studierett for dr.philos

Tidligere har Halvard opprettet dr.philos'ene i FS når de har fullført. Vi kan endre dette til at fakultetet oppretter studieretten når forslaget til komité foreligger. Ok?

Fakultetet tar ansvar for å opprette studierett på dr.philos. når komitéforslaget foreligger.

5. Ph.d.-dag/ PhD Day

Er det stemning for at vi arrangerer en ph.d.-dag for kandidatene (halv eller hel) denne våren?

Innspill til tema?

Karriereveiledning eller liknende er ok,

6. Orienteringssaker

- Endringer i dr.philos.-forskriften og rammer for disputas er vedtatt

- Disputasåret på omslaget, innleveringsåret på førstesiden (trykking)

- Formidlingskurset

- Library day - 22 påmeldte, 15-16 som møtte

- Kongens gullmedalje - nominering innen 17. mars til fak., fak. har frist 7. april.

7. Eventuelt

- Det er laget et nettskjema for rekvisisjon til repro. Hvor er det, Mari følger opp.

Saker fra enhetene:

- Problemer med å få inn habilitetserklæringer (ØI).

Guro distribuerer engelsk tekst som kan brukes ved utsendelse til komiteen. Fakultetet følger opp dersom det er grep vi kan ta.

Publisert 31. jan. 2017 09:44 - Sist endret 27. juni 2021 08:19