Innkalling til nettverksmøte 11.desember

10.00 - 11.30, lite møterom 430

Innkalt: Sarah (ISV), Tone (ØI), Sverre (PSI), Katalin(ISS), Hege (TIK), Sarah F.L, Tron og Ingebjørg (fak)
Forfall: Katrine (SAI)

Velkommen til Hege, som skal jobbe med ph.d. ved TIK frem til mai. Dette var Tron sitt siste møte.

Saker fra fakultetet:

1. Forslag til datoer for nettverksmøter våren 2019
-15.januar (FS arbeidsstue + en halvtime til andre saker først)
-12. februar
-19. mars
-29. april (FS arbeidsstue + en halvtime til andre saker først)
-21. mai

2. Status: Fra papirskjema til nettskjema for søknad om opptak til ph.d.-programmet for søkere med ekstern finansiering
Katalin meldte inn at det bør være obligatorisk å legge inn navnet til to veiledere. Dette er nå endret i skjemaet, og vi tar nå skjemaet i bruk. Innspill tas fortsatt i mot med stor takk.

3. Status enkeltemne-opptak.
Vi vurderer å gå over til lokalopptak i FS for opptak til enkeltemner på ph.d.-nivå ved fakultetet. Det skal være et møte med Karen og Ida i januar for å diskutere dette. De som ønsker av ph.d.-koordinatorer kan bli med. Be Ingebjørg om innkalling til møtet (pr. i dag blir Katalin, Katrine og Sverre med).

4. Canvas
Nye retningslinjer for studiekonsulentene på bachelor og master førte til spørsmål om hvordan dette skal gjøres på ph.d.

Fakultetet oppfordrer til at Canvas benyttes på alle ph.d.-emner, der det vurderes hensiktsmessig.

Det er arbeidsstue for studieadministrative, januar 2019.

5. Oversikt over veiledere / veilederseminar
Det var enighet i programrådet om at det vil være nødvendig å gjøre veilederopplæring obligatorisk.

Ingebjørg ba om innspill til hvordan vi kan få til dette i praksis.

6. Skype for business
Skype for business kan brukes til lynmeldinger (chat), "telefon"-samtaler, nettmøter (med delt skjerm) og video. Brukes mye i UH-sektoren.

Publisert 22. nov. 2018 12:42 - Sist endret 3. aug. 2021 05:44