Innkalling til nettverksmøte 20. mars

10.00 - 11.30, lite møterom 430

Tema:

FS-spørsmål?

• Vitnemålsvedlegg: Vær obs. på spesialtegn (anførselstegn, apostrof, tankestrek osv.) når dere legger inn titler på f.eks. eksterne kurs, prøveforelesninger og avhandlinger. Med klipp og lim fra Word og pdf følger det ofte med formatering til FS.
  • Minner om arbeidsstue 17. april

Saker fra fakultetet:

1. Utveksling og internasjonalisering ph.d.

Tron Trondal, som jobber med utveksling og internasjonalisering ved fakultetet, kommer på besøk. Tron skal jobbe med utveksling og internasjonalisering på ph.d.-nivå framover.

2. Endring av fellesdelen

- Vi ser på mnekombinasjonene i FS

- Nye emner

- Oppbygging og struktur

- Undervisningen

3. Rutiner for sensur

Vi tar opp igjen denne saken fra siste møte. Sensur som registreres i FS kan dokumenteres med å sende protokoll til Halvard, som leverer videre til arkiv. Alle protokollene arkiveres. Sensur som ikke registreres i FS arkiveres i henhold til de nåværende sensurrutinene.

4. Videre erfaringsutveksling: Mottak av nye ph.d.-kandidater, spesielt utenlandske

Ettersom det var en del forfall på forrige møte tar vi opp dette punktet igjen. Hvilke erfaringer har studieretningene gjort seg ang. mottak av nye kandidater, spesielt utenlandske? Hva kan vi gjøre for å sikre et godt mottak av nye ph.d.-kandidater?

5. Sensorveiledning

Notat til fakultetene om innføring av sensorveiledninger ved alle eksamener, saksnummer 2018/1190 i ePhorte. Dette følger opp universitetsstyrets vedtak i februar og får effekt også for eksamener på ph.d.-nivå.

Saker fra enhetene:

1.