Innkalling til nettverksmøte 19. mars

10.00 - 11.30, lite møterom 432

Tilstede: Mina (ISV), Tone (ØI), Katrine (SAI), Sverre (PSI), Katalin(ISS),  og Ingebjørg (fak)

Ikke tilstede: Hege (TIK), Sarah (fak)

Saker fra fakultetet:

Orientering:

• Digitalisering av opptak / kontrakter - LOS har tatt en nytt initiativ (vil ikke være en fullgod løsning).
  • Mulig endring i disputas-rutine
  • Første veilederseminar gjennomført - positive evalueringer i etterkant, 18 deltagere, nytt seminar satt opp 6. juni grunnet etterspørsel.
  • Dialogmøter - forskningsdekanen vil ha dialogmøter med hver retning (og ph.d.-representanter)

1. Søknad om forlengelse / avslutning av studierett / utskriving fra programmet
Ingebjørg lager utkast til nettskjema for søknad om forlengelse. Hvordan søknad om forlengelse praktiseres varierer fra retning til retning.

Saken tas opp igjen på neste møte. Utkast til diskusjon

2. Felles nettskjema for opptak av eksterne enkeltemne-studenter
Utkast til diskusjon

Diskusjon rundt fordeler og ulemper med felles skjema.

Fordeler:
Mindre sårbart
Ett nettskjema å forholde se til for de som skal melde seg på
Nettskjema gjør at all informasjon samles ett sted
Excel liste kan sendes til FShjelp for oppretting i FS

Ulemper:
Man må filtrere vekk andres emner
Kan fremstå som enklere å ha et nettskjema for hvert emne

Konklusjon: ISV og PSI er i tenkeboksen. ØI og SAI ønsker å benytte felles skjema. ISS benytter et nettskjema pr kurs i dag, og fortsetter med det.

3. Retningenes websider
På møtet 11.03.2019 ble vi enige om å legge generell informasjon om retningen i linkene på forsiden. Fra sidene med generell informasjon om retningen vil vi linke (i høyremargen) til en side som skal hete "opplæringsdel" / "educational component". Siden for opplæringsdelen utarbeides etter felles mal på en arbeidsstudie. Eksempel her: https://www-adm.sv.uio.no/english/research/phd/structure/TIK.html?vrtx=admin

4. Innlevering av avhandling
Hvorfor leverer ikke kandidaten inn norsk og engelsk sammendrag samtidig med avhandlingen?

Saken ble diskutert, men settes opp igjen neste møte når Sarah er tilbake.

Saker fra enhetene:

Fra PSI: Ønske om skriftlig redgjørelse for hvorfor digitaliseringen av søknad / opptaksprosessen har stoppet opp.

Fra SAI: Ønske om at alle emner (også PRIO, HF, SUM) kommer inn i FS.

Publisert 21. des. 2018 13:20 - Sist endret 1. sep. 2021 04:33