Innkalling til nettverksmøte 8. desember

10.00 - 11.30 i Zoom

Tilstede: 
Tone (ØI), Katalin(ISS), Sverre (PSI), 
Ingrid (TIK), Sjur (ISV) Liv Christina (SAI)

Ida, Sarah, Malin og Ingebjørg (fak)

Forfall: 

Sarah frikjøpes i 2 år, så dette er hennes siste nettverksmøte. 

Saker fra fakultetet:

1. Forslag til møtedatoer for 2021:

•    12. januar (FS arbeidsstue) 
•    19. februar
•    23.mars
•    13. april (FS arbeidsstue)
•    11. mai
•    22. juni - (FS arbeidsstue)


•    21. september - heldagsseminar (?) 
•    12. oktober - (FS arbeidsstue i Zoom)
•    23. november
•    7. desember

2. Foreløpig status på revisjon av programbeskrivelsen 

  • Opptakskrav for retningene (hvis det finnes)
  • Retningsspesifikke krav til (artikkelbasert) avhandling - hva tror dere om å standardisere disse litt? 
  • Hvis det avviker fra fakultetets må det spesifisereres.
    • Innledende del 
    • Teoretisk rammeverk
    • Metodologi
    • Omfang av artikler 
    • Referanseliste
    • Konklusjon
  • Oppdatering av TOEFL og IELTS krav (endring ved masteropptak)
  • Forslag til formulering: "Som hovedregel aksepterer vi ikke finansiering fra utenlandske private banker, firmaer eller statlige institusjoner."

3. Kan vi runde RT før jul? 

4. Fellesdelukene høsten 2021: 

  • Kurs i academic writing med Lynn Nygaard, 2 deler (bekreftet)
  • Data management (foreløpig ikke  bekreftet)
  • Drop in photo (kommer an på om fotostudioet består i ES)
  • Flere ønsker?

5.  "Avtale for gjennomføring av doktorgradsutdanning i samarbeid med ekstern part" leveres ved søknad om opptak

Som avtalt i forrige nettverksmøte, og klarert med forskningsdekanen, må de som søker opptak med ekstern finansiering nå legge ved utfylt og signert "Avtale for gjennomføring av doktorgradsutdanning i samarbeid med ekstern part" ved søknad om opptak.

Jeg har oppdatert websiden, og markert det som skal fylles ut i avtalen. ( https://www.sv.uio.no/forskning/phd/soknad-opptak/ekstern-finansiering.html )

Bakgrunnen for at vi endrer praksis her (tidligere praksis var at avtalen ble signert etter opptak) er:

  • Harmonisering med andre fakulteter
  • Forenkling av prosessen etter opptak
  • Bevisstgjøre ekstern arbeidsgiver på hva de forplikter seg til på et tidlig stadium
  • Tilrettelegge for et fremtidig digitalt opptak til ph.d.

 Det er så gøy å jobbe med dere! GOD JUL!

Saker fra enhetene:

1. 
2. 
3. 
4.

 

 

 

 

Publisert 12. des. 2019 14:22 - Sist endret 25. aug. 2021 15:27