Innkalling til nettverksmøte 24.november

10.00 - 11.30, i Zoom

Tilstede:
Tone (ØI), Katalin(ISS), Sverre, (PSI)
Ingrid (TIK), Sjur (ISV) Liv Christina (SAI), Ingebjørg (fak)

Forfall: Malin, Sarah

Saker fra fakultetet:

1. Opptak av eksternfinansierte -
MED, MN, JUS ber de som søker opptak som eksternfinansierte fylle ut og legge ved  Avtale for gjennomføring av doktorgradsutdanning i samarbeid med ekstern part når de søker. Etter diskusjon ønsker SV å gjøre det samme fra fristen 1. februar 2021. Ved første gangs gjennomføring skal dette ikke praktisereres strengt, slik at ingen søknader skal avvises om de mangler Avtale for gjennomføring av doktorgradsutdanning i samarbeid med ekstern part.

2. Hybrid disputas
Ingebjørg orienterte om status for dette. Diskusjon rundt hvordan digitale disputaser skal ganiseres. Det er enighet om at det fungerer fint når Marta har ansvaret for de digitale disputasene.

3. Emner og forutsigbarhet.
Enighet om at også ph.d. skal forholde seg til de samme fristene som bachelor og master.

4. Karrieretjenester ph.d.
I programrådet ble det diskutert hvordan karrieretjenester kan / bør integeres i ph.d.-programmet

5. Nye etiske retningslinjer
 Universitetsstyret vedtok 20.oktober nye etiske retningslinjer for veiledningsrelasjoner ved Universitet i Oslo.

6. Veilederseminar 2021
Påmelding er åpnet, informasjon finnes på websiden. (Evaluering av forrige seminar finnes her). Diskusjon rundt hvordan man skal håndheve obligatoriteten.

Saker fra enhetene:

1. Masteroppgave som vedlegg i søknad til stipendiatstillinger (ISS)
Noen enheter krever at masteroppgaven vedlegges i søknad til stipendiatstillinger, andre gjør ikke. Programbeskrivelsen krever ikke at det er skrevet noen masteroppgave.
2. Opptak av prøveforelesning på arrangementssiden (SAI / PSI)
Enighet om at opptak av prøveforelesningen fjernes dagen etter disputas, med mindre kandidaten ber om at det blir liggende.
3. Opprette et nettskjema for endring/oppnevning av veiledere? (PSI) Nettskjema mangler en funksjon for godkjenning / signatur, og derfor vil ikke dette være mulig.

Publisert 12. des. 2019 14:23 - Sist endret 25. aug. 2021 15:58