Innkalling til nettverksmøte 21. spetember

10.00 - 11.30, HSH, møterom N202 (ved PSI)

Tilstede:
Tone (ØI), Katalin(ISS), Sverre, (PSI), Dorbi (PSI), Emilie (PSI),  Mari (ISV) Liv Christina (SAI),

Ida og Ingebjørg (fak)

Forfall: Helena (TIK) , Malin (fak)

Saker fra fakultetet:

1. Karrierestøtte for ph.d.  (prosjekt SV/MN KS)
2. Kvalitetsystem

UiO reviderte sitt kvalitetsystem i 2020. Operasjonaliseringen av kvalitetsystemet skal opp i programrådsmøtet 30. september. Se saken her

3. Etiske godkjenninger (NSD, REK etc)

• Vi ser et behov for å gjennomgå rutinene, for å sikre nødvendige godkjenninger og vurderinger er innhentet før datainnsamlingen starter.
  • Kandidater og veiledere er ansvarlige for dette, men;
  • UiO som institusjon er ansvarlig for at alle data samles inn og behandles i tråd med gjeldende regler, men oppfølgingsansvaret er delegert til instituttene.

4. Forskpro - registering av ph.d.-prosjekter
Forskpro (tidligere Helseforsk) er et verktøy UiO bruker for å holde oversikt over forskningsprosjekter.

5. Prøveforelesninger, video / teksting.

Alle videoer av prøveforelesningene skal fjernes fra websidene dagen etter disputas.

6. Sommerskolen - tallgrunnlag

Orientering rundt prosessen vedrørende sommerskolen

Saker fra enhetene:

1. Frister for påmelding til fellesdel / søknadsfrist for eksternfinansierte (SAI)
Kort diskusjon rundt tidsfrister.
2.
3.