Nettverksmøte 10. februar

12.15 - 14.00, i Zoom

Tilstede: Sverre (PSI), Ingrid (TIK), Tone (ØI), Mari (ISV), Katalin (ISS), Ida (fak), Matthew (fak) og Ingebjørg (fak)

Forfall: Liv Christina (SAI)

Saker fra fakultetet:

1. Career support framework for early career researchers

Det er gjennomført en pilot om karrierestøtte for forskere i tidlig karrierefase med deltagelse fra MN og SV, og det foreligger nå en rapport fra arbeidet.

Orientering fra prosjektet v/ Barbro Kolbjørnsrud. Saken er tidligere presentert i FANE-SV, programrådet for ph.d. og Forskningskomiteen.

2. RT køen phd-info@sv.uio.no
-Trives dere med å ha denne, eller blir RT en ting dere ikke rekker?
-Fordi ph.d.-rådgivere er ansatt på hver enkelt enhet er det jo ikke slik at man hjelper hverandre ved sykdom. Da finner instituttet andre løsninger
-Hvilken e-postadresse ønsker dere at skal ligge ute her?

3. Forslag til felles rutiner for å sikre nødvendige godkjenninger og vurderinger i forbindelse med ph.d.-prosjekter
Etter forrige møte i programrådet for ph.d. ble det nedsatt en hurtigarbeidende arbeidsgruppe. Gruppen har utarbeidet et forslag til en minimumsstandard med konkrete forslag som skal diskuteres på programrådsmøtet.

Vedlegg: Forslag til felles rutiner fra arbeidsgruppen.

4. Praksis om komitemøte under disputas

Rutinen om komitemøte før disputas tar slutt var ikke nødvendigvis en tradisjon og en del av disputasen på SV før sentral veiledning for digital disputas ble laget i vår 2020. Noen fakulteter har alltid hatt det, mens andre har ikke hatt det. Hvordan prakiserer vi dette på SV og skal vi fortsette med komitemøte fremover?

Saker fra enhetene:

1. Fra TIK: Ønsker diskusjon rundt konkrete retningslinjer for søkere med ettårig mastergrad.
2.
3.