Nettverksmøte 15. desember 2022

Velkommen: Sverre (PSI), Sara (PSI), Guro (TIK), Tone (ØI), Joakim (ISV), Katalin (ISS), Sarah (SAI) Ida (fak), Matthew (fak) og Ingebjørg (fak)

Saker fra fakultetet:

1. Kari Henriksen snakket om EpN.

EpN - Emneplanlegging på nett er et verktøy for å opprette, endre og kvalitetssikre informasjon om emner på uio.no. Når vi bruker EpN lagres tekstene i emnebeskrivelsene i FS, og så hentes tekstene fra FS ut til nettpubliseringsløsningen Vortex.

EpN har vært i pilot hos Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet siden 2020 og rulles nå ut ved SV. Det vil være frister i forkant av hvert semester. Ph.d. tar EpN i bruk så langt det lar seg gjøre.

2. Andrea Dale Wefring (HF) snakket om automatisk utsendelse av tittel på prøveforelesning.
HF har fått utviklet en app hvor man kan legge inn automatisk utsending av prøveforelesning. Seksjon for digitale tjenester ser om de har mulighet til å drifte denne. SV er veldig interessert i å teste ut løsningen.

3. Twitring av ph.d.-avhandlingene

Programrådet er informert om Twitring og det har kommet innspill om bruk av LinkedIN. Kommunikasjon er informert om dette, og gjør kontinuering vurdering av hvilke platformer som er relevante.

4. Møtedatoer for 2023

• 12. januar  (FS arbeidsstue)
  • 9. februar
  • 30. mars
  • 13. april  (FS arbeidsstue)
  • 11. mai
  • 15. juni   (FS arbeidsstue)
  • 22. juni
  • 24. august
  • 21. september
  • 12. oktober (FS arbeidsstue)
  • 19. oktober
  • 23. november
  • 14. desember -GOD JUL

4. Hospitantordning for eksterne kandidater er innlemmet i søknadsskjema for opptak.
Ida orienterte om saken.

5. Fakultetets fellesdel - SV9103
Vi inviterer alle ph.d.-administrative til å delta en drøy time på emnet.

Saker fra enhetene:

1.  Oversikt over veiledere. Hvilken rapport har vi for veiledere i FS (PSI ved Sverre)
Fakultetet kommer tilbake med informasjon om hvilke rapport som er best for å få oversikt over ph.d.-veiledere.

2. Bestilling av karakterutsrift for utenlandske ph.d. kandidater - UiO webside og nettskjema (ISS)
Katalin orienterte om saken.
3.

Publisert 18. aug. 2022 11:55 - Sist endret 19. des. 2022 14:52