Nettverksmøte 19. september 2023

Velkommen: Sara Holm (PSI), Tone Enger (ØI), Mari Eidstuen (ISV), Katalin Varga (ISS), Liv Christina Varen (SAI), Lara Kristiansen (TIK), Sverre Andreas Sydnes Gustavsen (PSI), Matthew Rix Whiting (fak), Ida Bellizia (fak), og Ingebjørg Hovde (fak)

Forfall:

Saker fra fakultetet:

1. Frister for trykking av avhandling

• Grafisk senter informerer om at fristen for innlevering av ph.d. avhandlinger er 4 -5 uker før disputasdatoen.
  • differensieres ikke mellom farge- og svarthvitt-print. Alt er fargeprint.
  • Informerer SV-fakultetet godt nok om dette? Hvordan opplever dere dette?

2. Emneadministrasjon

Fakultetet (v Kari Henriksen, Hanne Kraft og Vibecke Foss) har laget en ny nettside om retningslinjer for emnebeskrivelser, som ikke var helt ferdig da gårsdagens arbeidsstue ble avholdt, men som ble klar i dag. Nettsiden finner dere her:

Nettsiden er foreløpig ment som et hjelpemiddel for dere. Fra og med neste semester oppfordrer vi alle institutter/emneansvarlige som ikke gjør det allerede, til å ta en grundig gjennomgang av avsnittene «Kort om emnet» og «Hva lærer du», for å sikre at vi har gode, presise og konsise læringsutbyttebeskrivelser som hverken er for lange eller korte, og som samsvarer godt med læringsutbyttebeskrivelsene i studieprogrammet som helhet. Retningslinjene vil bli tatt opp i førstkommende møte med utdanningslederne på instituttene.

Nettsiden er lenket opp under «Hva skal gjøres i EpN før emnet sendes til FS-klarering» og deretter «Sørg for at følgende felter er utfylt»/«I fanen emneinfo», som du finner ved å ta utgangspunkt i fakultetets veiledningsside for EpN:

Den sistnevnte nettsiden er også startpunktet for alt arbeid dere skal gjøre med EpN i høst.

Kari Henriksen gjerne mot alle slags innspill på disse nettsidene! Kanskje er det noe vi har glemt, eller noe som ikke stemmer helt.

Minner også om siste frist for å ha sendt ale emner til FS-klarering i EpN: Torsdag 13. oktober.

3.

Saker fra enhetene:

1. Erfaringsdeling: Rutiner for søknad og saksbehandling av forlenget opptak på phd-programmet (SAI)

2. Erfaringsdeling: Dataoppbevaring før og etter uteksaminering (SAI)

3. Erfaringsdeling: Bruk av eksterne phd-kurs i opplæringsdelen (SAI)

Sakene fra SAI utsettes, da Liv Christina meldte forfall til møtet.

4. Gjennomgang av Arkivplanen for kandidatmapper (TIK)

Fakultetet ser behov for en gjennomgang av arkivplanen.

Publisert 13. des. 2022 12:02 - Sist endret 13. jan. 2024 17:02