Godkjenne midlertidig kontrakt

Som leder (GK2) må du godkjenne oppdrags-, time- og månedskontrakter.

For leder (kostnadsgodkjenner)

Slik godkjenner eller avslår du arbeidskontrakter

Når koordinator kontrakt har opprettet en midlertidig arbeidskontrakt vil kontraktsforslaget komme i din innkurv i selvbetjeningsportalen eller DFØ-appen for behandling. Da får du varsel per e-post fra DFØ om ubehandlet sak.

Dette må du kontrollere: 

  • Koststed og delprosjekt, eventuelt arbeidspakke. 
  • Om det er budsjettmessig dekning for den økonomiske rammen i kontrakten.
  • Ved ansettelse av pensjonist bør du være kjent med reglene for lønn til alderspensjonister.

Godkjenne kontrakt hvis korrekt

Hvis arbeidskontrakten ser korrekt ut kan du godkjenne den. Når kontrakten er godkjent vil det bli sendt en automatisk e-post til kontraktsmottaker med en lenke til kontraktssignering.

Avslå kontrakt hvis feil

Hvis arbeidskontrakten inneholder feil må du returnere den til koordinator kontrakt. Du må legge inn en kommentar før du kan returnere den. Koordinator kontrakt vil redigere kontrakten og deretter sende den til deg for godkjenning på nytt.

Ta ut rapporter

Du som leder kan ta ut følgende rapporter for oppfølging av kontrakter:

  • Kontrakt med status
  • Timelister
  • Oppdrag - utbetaling av oppdragskontrakter

Veiledning: Slik tar du ut rapporter

Trenger du hjelp?

Kontakt brukerstøtte.

Publisert 15. apr. 2021 23:15 - Sist endret 24. nov. 2023 09:41