Attestering/komplettering av innkjøpsforespørsel fra fagrekvirent

For: innkjøper

Kontrollere og fullføre innkjøpsforespørsel

Innkjøpergruppen mottar oppgaver i oppgavelisten i Unit4 ERP når en fagrekvirent har sendt en innkjøpsforespørsel videre til godkjenning.

Innkjøper som behandler oppgaven skal  kontrollere at all nødvendig informasjon er på plass, og at innkjøpsforespørselen er korrekt. Se: bott-rutine for bestilling - aktivitet 10 (pdf).

Hvis innkjøpsforespørselen er ok, sender innkjøper den videre til kostnadsgodkjenner (BDM) for godkjenning.

Feil eller mangler ved innkjøpsforespørselen

Hvis innkjøpsforespørselen ikke er ok, kan innkjøper enten:

  • Korrigere feilen selv og sende til godkjenning hos kostnadsgodkjenner (BDM).
  • Velge "avvise" og sende innkjøpsforespørselen i retur til fagrekvirent som har opprettet den.
  • Velge "avvis" og avbryte bestillingen.

bott-rutine for bestilling - aktivitet 8b (pdf)

Brukerveiledning: Oppgave til behandling i Unit4 ERP (dfø-video)

Behandling av innkjøpsforespørsel som avvises av kostnadsgodkjenner (BDM)

Avviste innkjøpsforespørsler sendes tilbake som en ny oppgave for behandling til innkjøpergruppen. Innkjøper som behandler oppgaven kan enten:

  • Korrigere feilen selv og sende til ny godkjenning.
  • Velge "avvise" og sende innkjøpsforespørselen i retur til fagrekvirent som har opprettet den.
  • Velge "avvis", og avbryte bestillingen

MVA-koder

Se også

Kontakt

Brukerstøtte behov til betaling

Publisert 19. mars 2021 12:55 - Sist endret 27. feb. 2024 12:44