Se under for åpningstider for våre cateringleverandører i sommer:
Nytt om Behov til betaling (BtB)
Man kan for tiden ikke bestille tog i Sverige gjennom BH.
"Erfaringsmessig så vet vi at mange reisebestillere som er på ferie, ikke har en vikar/overlapper i sin rolle som reisebestiller."
Vi nærmer oss sommerferie og informerer med dette om ferieavviklingen i Seksjon for innkjøp.
Fra og med uke 28 vil det være redusert bemanning i seksjonen gjennom hele sommeren. Det må derfor påregnes noe lenger saksbehandlingstid enn normalt.
Ellers minner vi om at henvendelser må sendes inn på våre kontaktpunkter, og ikke til enkeltpersoner da disse kan bli liggende ubesvart:
Brukerstøtte Behov til betaling - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)
UiO har en rammeavtale på generelle kjemikalier der Merck Life Science er eneleverandør. Avtalen trådte i kraft 1. desember 2023.
Dessverre viser det seg at det fortsatt er problemer med punchout til Flyt Catering og Lyreco ved at det ikke er mulig å overføre handlekurven tilbake til Unit4.
DFØ er varslet om saken og jobbe med å finne en løsning.
Det viser seg at en flere med innkjøperrolle har fått tilgang til to versjoner av punchout til Flyt Catering.
Dette er en konsekvens av DFØs løsning av en feil med at det ikke var mulig å overføre handlekurven fra Flyt og tilbake til Unit4.
I utgangspunktet skal begge punchoutene fungere for de som har to versjoner og det skal være likegyldig hvilken som benyttes
I forbindelse med potensielle streiker bistår Berg-Hansen med nødvendig reiseassistanse i form av endringer, ekstra overnatting, alternativ transport eller refusjon av billetter.
Vi har fått informasjon at et falskt reisebyrå finner deltagere på UiOs konferansesider og kontakter deltagerne direkte. Firmaet som kontakter deltagerne, heter Global Travel Experts Team. Firmaet utgir seg for å være et reisebyrå som tilbyr tjenester på vegne av UiO.
Vi ber ansatte om å ikke respondere på henvendelser eller ta kontakt med Global Travel Experts Team.
DFØ har jobbet med problemet rundt overføring av handlekurv fra Flyt og til dels Lyreco, og problemet skal nå være løst.
Vi beklager eventuelle ulemper dette har medført.
Seksjon for innkjøp er på seminar mandag 27. og tirsdag 28. mai og vil derfor ikke utføre noe saksbehandling eller brukerstøtte disse dagene.
Dette betyr at:
• innmelding av nye leverandører
• nye/endrede mobilabonnement
må være sendt inn innen torsdag 23. mai kl. 12.00 for å bli behandlet før onsdag 29. mai.
Eventuelle henvendelser som kommer inn i løpet av 27. eller 28. mai vil behandles de påfølgende dagene.
Det er flere brukere som har problemer med å få overført handlekurven i punchout over til Unit4. Dette gjelder i hovedsak Flyt, men også tilfeller med Lyreco.
Bildene i katalogen fra MesterGrønn har falt ut. Det jobbes med å få lagt inn disse på nytt.
Vi har fått tilbakemelding om at det kan være vanskelig å finne riktig leverandør ved bestilling, da det ligger mange leverandører synlig som ikke kan brukes til bestilling (for eksempel på grunn av manglende e-postadresse el.l.).
Det er nå gjort et tiltak for å bøte på dette, ved at leverandører ment for bestilling har fått en egen merking. Det er kun leverandører som allerede er brukt, er aktive og har e-postadresse som p.t. er tilgjengeliggjort for videre bruk.
Innmeldte nye leverandører vil fra nå av få denne merkingen og bli synlig for bestilling.
Statens innkjøpsenter informerer om flere nedleggelser av flyruter:
Store deler av Seksjon for innkjøp tar påskeferie fra fredag 22. mars. Det må derfor påregnes lengre saksbehandlingstid enn normalt i påskeuken.
Det er inngått ny avtale om busstransport med følgende leverandører:
1. Oslobuss AS
2. VY Buss AS
3. Arnor E. Jenssen Turbusstransport AS
Semantix har endret prisene sine for år 2024
Kreativ catering holder stengt mandag, tirsdag og onsdag før skjærtorsdag
Elvebredden Catering AS har byttet navn til Flyt Catering AS, men har fremdeles samme organisasjonsnummer. Navnebyttet er utført i våre systemer.
Når det kjøpes stedbundne tjenester (ikke fjernleverbare) fra utenlandske leverandører med leveranse i Norge kan leverandør bli registreringspliktig for MVA i Norge.
Når det bestilles bøker fra Akademika skal leveringsadressen som benyttes i innkjøpsordren være enhetens egen postboksadresse.
Postboksadressen til Logistikk og gjenbruk (Tidl. Budsentralen) postboks 1044 skal ikke benyttes. Heller ikke gateadresse skal benyttes.
Seksjon for innkjøp er på seksjonsseminar torsdag 14.- fredag 15. mars og vil derfor ikke utføre noe saksbehandling disse dagene.
UiO-menyen midt på bildet i punchout til Flyt / Elvebredden er nå på plass igjen.
RT-køen for reisehenvendelser ved UiO har fått nytt navn.