Proteintech sin punchout er nå klar til bruk.
Nytt om Behov til betaling (BtB) - Side 6
DFØ ved Statens innkjøpssenter har inngått en ny fellesavtale for kjøp av flyreiser med åtte leverandører. Avtalen gjelder fra 13. juni, men implementering av avtalen er underveis. Mer informasjon vil komme når avtalen er implementert. De åtte leverandørene er:
Scandinavian Airlines System (SAS)
Norwegian Air Shuttle ASA
Widerøe
Flyr AS
Air France
KLM
Qatar Airways
Turkish Airlines
Ethiopian Airlines
I forbindelse med omleggingen av løsningen hos Lyreco som en konsekvens at fusjonen Lyreco og Staple får UiOs enheter nye kundenumre. UiOs enheter vil bli knyttet til nye kundennummer etter hvert som bestillinger lages. De nye kundenumrene vil da være synlig på pakkseddel.
Lyrecos punch out-katalog fungerer igjen som normalt
Det kan for tiden oppleves problemer med punchout til Lyreco. Dette skyldes en omlegging av løsningen deres hos Lyreco som en konsekvens at fusjonen Lyreco og Staples. Vi beklager eventuelle ulemper dette kan medføre.
Elvebredden ber enhetene ved UiO om at alle arrangementer planlegges og meldes inn til dem i god tid, slik at nødvendig personell kan allokeres.
Dette gjelder spesielt arrangementer hvor det er ønskelig med serveringspersonell.
Laboratorierekvisitaavtalene (ANSK-0111-17) går ut 31. mai. Ny anbudsprosess er i gang, men forsinket og det vil mest sannsynlig ennå ta noen måneder før vi er i mål. Dagens avtaleleverandører har gått med på en uformell forlengelse av avtalene inntil nye avtaler er på plass.
I brukerstøttemøtet 19. april kom det opp spørsmål om klargjøring av riktig kontobruk generelt og kontering av frakt spesielt.
Helgen 14.-15. mai vil følgende endringer/rettelser komme i UNIT4 ERP:
Vi trapper ned brukerstøttemøtefrekvensen fram mot sommeren, og vil fra og med uke 19 gå over til møter annenhver tirsdag istedenfor hver tirsdag.
Når du bestiller flybilletter i Berg-Hansens reiseportal skal navnet i utgangspunktet skrives slik det står i passet.
Det er inngått ny rammeavtale på Flyttetjenester med virkning fra 02.05.2022. Varighet er 2 år med opsjon å forlenge 1 + 1 år, maksimalt 4 år
Rammeavtalen er inngått med First Mover Group Norge AS (som også hadde tidligere avtale).
Oppdrag koordineres gjennom Budsentralen ved Stein Nilsen Kornstad
Seksjon for innkjøp er på seminar 4.-5. mai. Det må derfor påregnes noe lenger saksbehandlingstid enn normalt disse dagene.
UNIT4 ERP sjekker beløpet i NOK og ikke valutabeløpet i fakturakontrollen. Dette er standard funksjonalitet i UNIT4 ERP.
En konsekvens av dette er at dersom du bestiller en artikkel til 50 EURO og faktura kommer på 50 EURO, kan fakturaen, dersom det har vært endringer i kurs fra ordretidspunkt til fakturamottak, havne i priskontroll selv om ordrebeløp og fakturabeløp er 50 Euro.
Husk å trykke på knappen "Bruk på alle elementer" når du velger "Leveringsdato" på hodenivå på innkjøpsforespørselen. Hvis du glemmer dette, vil leverandørens leveringsdato stå på linjene og leveringsdatoen du har angitt på hodenivå blir ikke med.
Dette er spesielt viktig å huske på når det skal bestilles bevertning og overtidsmat. Spesifiser gjerne leveringsdato og leveringstidspunkt i feltet «Melding til leverandør» når det bestilles fra Domino Pizza, Elvebredden og Gastro Catering
Det er inngått nye kontrakter for Vikartjenester, disse er aktivert i Avtalekatalogen.
Nippon har midlertidige problemer med å levere høyren Co2. Dette gjelder følgende produkter i katalogen i UNIT4 ERP:
100000389 CO2 5.2 50 L PLUS Leverandørens artikkelnummer: 500718
100000385 CO2 5.0 50 L Leverandørens artikkelnummer: 500226
Lyreco Norge AS og Lyreco Advantage Norway AS har nå fusjonert. Dette vil føre til noe ekstra jobb med fakturabehandling i en overgangsfase, da bestillinger som til nå har blitt opprettet på lev.nr.: 204612 nå vil bli fakturert fra lev.nr.: 207925.
Fra nå skal dere kun benytte lev.nr.: 207925, Lyreco Norge AS. Rammeavtale for kontorrekvisita og kopipapir, samt ekstern katalog er nå flyttet til denne leverandøren i UNIT4 ERP.
Avdelingen for Meeting & Events som håndterer kurs- og konferansetjenester for UiO tilbyr egen webside der brukere kan lese mer om innhold og foresta bestillinger av oppdrag.
Nordic Biosite sin punchout er nå ferdig implementert og kan benyttes til bestillinger fra leverandøren i Unit4.
UiO har inngått avtale med Datarekvisita Norge på tonere og forbruksmatriell til printere.
Avtalen skal dekke alt av tonere og forbruksmatriell til printere, foruten de som er av merket Ricoh - disse dekkes av rammeavtalen med Ricoh.
En av Mester Grønns transportleverandører har blitt rammet av et korona-utbrudd og mange ansatte er derfor satt i karantene.
Det kan bety forsinkelser i leveringstiden.