Nytt om Behov til betaling (BtB) - Side 6

Publisert 13. juni 2022 19:56

DFØ ved Statens innkjøpssenter har inngått en ny fellesavtale for kjøp av flyreiser med åtte leverandører. Avtalen gjelder fra 13. juni, men implementering av avtalen er underveis. Mer informasjon vil komme når avtalen er implementert. De åtte leverandørene er:

Scandinavian Airlines System (SAS)

Norwegian Air Shuttle ASA

Widerøe

Flyr AS

Air France

KLM

Qatar Airways

Turkish Airlines

Ethiopian Airlines

Publisert 3. juni 2022 14:20

I forbindelse med omleggingen av løsningen hos Lyreco som en konsekvens at fusjonen Lyreco og Staple får UiOs enheter nye kundenumre.  UiOs enheter vil bli knyttet til nye kundennummer etter hvert som bestillinger lages. De nye kundenumrene vil da være synlig på pakkseddel.

Publisert 1. juni 2022 10:32

Det kan for tiden oppleves problemer med punchout til Lyreco. Dette skyldes en omlegging av løsningen deres hos Lyreco som en konsekvens at fusjonen Lyreco og Staples. Vi beklager eventuelle ulemper dette kan medføre.

Publisert 27. mai 2022 10:59

Elvebredden ber enhetene ved UiO om at alle arrangementer planlegges og meldes inn til dem i god tid, slik at nødvendig personell kan allokeres.

Dette gjelder spesielt arrangementer hvor det er ønskelig med serveringspersonell.

Publisert 3. mai 2022 17:33

Det er inngått ny rammeavtale  på Flyttetjenester med virkning fra 02.05.2022. Varighet er 2 år med opsjon å forlenge 1 + 1 år, maksimalt 4 år

Rammeavtalen er inngått med First Mover Group Norge AS (som også hadde tidligere avtale).

Oppdrag koordineres gjennom Budsentralen ved Stein Nilsen Kornstad

 

Publisert 8. apr. 2022 14:00

UNIT4 ERP sjekker beløpet i NOK og ikke valutabeløpet i fakturakontrollen. Dette er standard funksjonalitet i UNIT4 ERP.

En konsekvens av dette er at dersom du bestiller en artikkel til 50 EURO og faktura kommer på 50 EURO, kan fakturaen, dersom det har vært endringer i kurs fra ordretidspunkt til fakturamottak, havne i priskontroll selv om ordrebeløp og fakturabeløp er 50 Euro.

Publisert 6. apr. 2022 15:31

Husk å trykke på knappen "Bruk på alle elementer" når du velger "Leveringsdato" på hodenivå på innkjøpsforespørselen. Hvis du glemmer dette, vil leverandørens leveringsdato stå på linjene og leveringsdatoen du har angitt på hodenivå blir ikke med.

Dette er spesielt viktig å huske på når det skal bestilles bevertning og overtidsmat. Spesifiser gjerne leveringsdato og leveringstidspunkt i feltet «Melding til leverandør» når det bestilles fra Domino Pizza, Elvebredden og Gastro Catering

Publisert 23. mars 2022 10:42

Nippon har midlertidige problemer med å levere høyren Co2. Dette gjelder følgende produkter i katalogen i UNIT4 ERP:

 

100000389  CO2 5.2 50 L PLUS   Leverandørens artikkelnummer: 500718

100000385  CO2 5.0 50 L  Leverandørens artikkelnummer: 500226

Publisert 14. mars 2022 12:01

Lyreco Norge AS og Lyreco Advantage Norway AS har nå fusjonert. Dette vil føre til noe ekstra jobb med fakturabehandling i en overgangsfase, da bestillinger som til nå har blitt opprettet på lev.nr.: 204612 nå vil bli fakturert fra lev.nr.: 207925.

 

Fra nå skal dere kun benytte lev.nr.: 207925, Lyreco Norge AS. Rammeavtale for kontorrekvisita og kopipapir, samt ekstern katalog er nå flyttet til denne leverandøren i UNIT4 ERP.

 

Publisert 14. feb. 2022 10:58

Avdelingen for Meeting & Events som håndterer kurs- og konferansetjenester for UiO tilbyr egen webside der brukere kan lese mer om innhold og foresta bestillinger av oppdrag. 

Publisert 25. jan. 2022 08:16

Nordic Biosite sin punchout er nå ferdig implementert og kan benyttes til bestillinger fra leverandøren i Unit4.

Publisert 19. des. 2021 17:55

 

En av Mester Grønns transportleverandører har blitt rammet av et korona-utbrudd og mange ansatte er derfor satt i karantene.

Det kan bety forsinkelser i leveringstiden.