Beskrivelse av endringer i UNIT4 ERP etter feilrettinger utført 5.-6. juni

Vi beklager de problemene flere av dere har hatt etter oppdateringen som DFØ gjorde helgen 5.-6. juni. Imidlertid har oppdateringen bidratt til følgende forbedringer:

Det er nå mulig å legge til flere fritekstartikler til en forespørsel som er lagret som utkast uten å måtte kopiere linjer og endre tekst og beskrivelse på disse.

Det er nå mulig å kombinere ekstern katalog og fritekst i samme forespørsel. Det er også mulig å kombinere katalog og fritekst.

De merkelige tegnene som flere har sett i feltet «Ekstern referanse»  under «Oppsett» på innkjøpsforespørsel skal nå ikke lenger komme.

Tekst til hovedbok har blitt synlig i arbeidsflyten slik at innkjøper ser det som fagrekvirent har lagt inn, og Kostandsgodkjenner ser det som fagrekvirent/innkjøper har lagt inn. NB: vær oppmerksom på at det er en feil i systemet som gjør at tekst i feltet forsvinner når Kostnadsgodkjenner velger Avvise, og når innkjøper velger Avvis til bestiller/rekvirent.

Fagrekvirent/innkjøper får varsel når de prøver å sende forespørsel til godkjenning for en leverandør som ikke har registrert e-post adresse, slik at vi får oppdaget dette på et tidlig nok tidspunkt til å kunne korrigere før bestilling er opprettet.

Validering av konto gjør at fagrekvirent/innkjøper nå ikke kan bruke konto som ikke skal kunne brukes på innkjøp.

Validering av avgiftskode gjør at fagrekvirent/innkjøper ikke kan bruke avgiftskode som ikke skal kunne brukes ved opprettelse av innkjøpsforespørsel.

Publisert 8. juni 2021 16:42 - Sist endret 8. juni 2021 16:42