Ny hotellovernattingsavtale

Statens Innkjøpssenter har inngått en ny fellesavtale for hotellovernatting (rom inkludert frokost) i Norge med 18 leverandører og UiO er knyttet til denne. 

"Fellesavtalene skal gi oppdragsgiverne lavere priser, reduserte transaksjonskostnader, økt bruk av reisebyråportalene og bedre regelverksetterlevelse ved å samordne anskaffelser."

Avtalen gjelder individuelle reiser i Norge (opptil 10 personer), ikke gruppereiser. Opptjening av bonuspoeng og personlige fordeler er blokkert. Avtalen dekker 76 lokasjoner i Norge og omfatter 236 hoteller. 

En fullstendig oversikt over hoteller det er inngått avtale med er tilgjengelig på nettsiden til Statens innkjøpssenter. Det er også utarbeidet et rammedokument som gir viktige føringer om bruk av den nye avtalen.  

Fastprisavtale 

Det er inngått fastprisavtale for romtype «standardrom», som inkluderer frokost og kan kostnadsfritt avbestilles eller endres frem til kl. 15 på ankomstdagen. Det er viktig at avbestilling/endring foretas gjennom reisebyrå og ikke direkte med hotellet. 

Avtaleprisene kan finnes i reiseportalen. Iht kontrakten kan prisene indeksreguleres en gang hvert år, tilsvarende økningen i Statistisk sentralbyrås indeksreguleringen. 

Bestillingsrutine

Avrop på denne fellesavtalen skjer basert på den reisendes behov/valg. Dette innebærer at den enkelte reisende, i bestillingsøyeblikket, velger alternativet med lavest pris innenfor valgt lokasjon som oppfyller den reisendes behov. 

Merk at alle bestillingene skal foretas gjennom reisebyråportalen og ikke direkte hos hotellet.

Publisert 30. nov. 2023 08:02 - Sist endret 1. des. 2023 10:19