Endringer i plankjøp:
• Konto og avgiftskode må i ny versjon påføres ved oppretting av plan.
• Eksisterende planer må oppdateres med konto og avgiftskode, innkjøpere med planer er godt i gan med dette arbeidet
Endringer i varemottak:
• Mulighet for å avvise til regnskap fra manglende varemottak
• Fakturabilde vises i varemottak når du får varsel om varemottak på mail
• Mulighet for å legge til ekstra linjer og korrigere avgiftskoder i varemottaket
Konto- og mva-kontroll:
• Det blir strengere kontroll på hvilke konti som kan brukes
• Det blir strengere kontroll på hvilke avgiftskoder som kan benyttes på ordrer og fakturaer. Ved valg av feil avgiftskode vil du få et varsel
- På innkjøpsforespørsel tillates kun netto avgiftskoder
- Ved varemottak kan kun netto avgiftskoder bruker
- På innkjøpsfaktura tillates kun netto mva-koder
- På leverandørfaktura tillates kun brutto avgiftskoder (LEV-Attestasjon)
Mulighet for periodisk faktura:
• Periodisk faktura er håndtering av de fakturaene dere mottar repeterende og hvor leverandør og avtalegrunnlag er kjent på forhånd (som strøm, abonnement, husleie m.m.)
• Avtale kobles mot leverandør med intervall for avtalens gyldighet
Når avtale er opprettet kan det legges til «objekter» på avtalen, f eks nummeret på en gitt strømmåler. Dette nummeret må være påført faktura og kobles så til korrekt objekt
• Når faktura kommer inn går faktura til innkjøpergruppe tilhørende koststed som er angitt -kommentar som gjelder dette punktet og det under: avtalene som opprettes kan være med autogodkjenning eller konteringsforslag. Det du beskriver her er konteringsforslag. Det som vi vel ønsker å bruke er det med autogodkjenning hvor faktura attesteres og godkjennes automatisk så lenge den oppfyller kriteriene definert på objektet/skjema for periodisk faktura,
Faktura sendes til attestasjon med konteringsforslag fra objektet, og må attesteres og godkjennes manuelt