Oppfølging, opplæring og endringer i nye prosesser og system

Oppdatering av oppfølging og tiltak som gjøres i forbindelse med overgang til nye prosesser og systemløsninger innenfor prosessområdene økonomi og lønn.

Hva har skjedd siden sist:

Det er avholdt møter med flere fakulteter om time- og oppdragskontrakter for å følge rollen koordinatorkontrakt og etablere forståelse av det enkelte fakultets utfordringer på området. Dette for å kunne iverksette målrettede tiltak og sikre at det er på plass nødvendig veiledningsmateriale.

Opplæring og brukerstøtte:

Fagbrukerforum iverksettes nå på flere prosesser slik at vi sikrer informasjonsutveksling og dialog på tvers av organisasjonen. Det er fakultetet sitt ansvar å sørge for at informasjonen når alle som innehar aktuelle roller, enten ved å etablere egne nettverk som flere har gjort, eller på annen måte sikre informasjonsflyten.

Det gjennomføres opplæring for time- og oppdragskontrakter utland (utvalgte) og vurdering av tilknytningsform (anbefalt alle koordinator kontrakt).

Påmelding her: Personalkurs - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

 

Forbedringer i systemløsningene:

Det lanseres systemforbedringen fortløpende i såkalte releaser. Nå er eksempelvis rapporter tilgjengelig for ledere i ToA og godkjenning per frikjøpslinje er tatt bort for eksternt finansierte prosjekter. For mer informasjon om dette se egen nettside for alle nyheter fra ØVA.

 

Kommunikasjon:

Vi har laget flere nettsider hvor vi publisere relevante nyheter, disse kan du lenke opp direkte på din personlige forside. Se hvordan her.  

Vi anbefaler at du legger til nytt for ledere: Nytt til ledere fra ØVA - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no).

 

 

Publisert 19. jan. 2022 13:18 - Sist endret 19. jan. 2022 13:18