LOS

Sjekkliste for nyansettelser i EA

Oversikt over hva som må gjøres når vi får en ny medarbeider. Sjekklisten kan tilpasses etter behov. Skriv den ut, eller kopier og lim inn i onenote, og huk av etter hvert som ting er gjort.

HR

Hva Når Hvor Kommentar Status
Arbeidsavtale Direkte etter ansettelse Arkivere i ePhorte    
Tilgang lederinnsikt i DFØ Etter godkjent BDM Send e-post til EA HR    
Kalle inn til introduksjonskurs HR inviterer fortløpende Lucy Smiths hus    

Nærmeste leder

Hva Når Hvor Kommentar Status
Avtale oppstart Før oppstart   Avtale tidspunkt for oppmøte  
Bestille PC og/eller andre digitale arbeidsverktøy Før oppstart Send e-post til Line Bøhn i Seksjon for teknikk, kvalitet og miljø PC med docking og digitale arbeidsverktøy   
Klargjøre arbeidsstasjon Før oppstart Tiltenkt kontor-/arbeidsplass Bestille vask, rydde og sjekke at alt er på plass  
Bestille brukertilgang PC Før oppstart Send e-post til Lokal IT Husk navn på den nyansatte og oppstartsdato  
Eventuell tilgang/rolle Unit4 (BDM) Etter godkjent arbeidsavtale Send e-post til Seksjon for økonomi og analyse Etter at bruker er opprettet  
Info om nyansatt på nett Etter godkjent arbeidsavtale Gi beskjed til Send e-post til EA Kommunikasjon Husk nyansattes navn, oppstartsdato, arbeidsområder og emneord  
Avklare fadder Før oppstart   Gi kontaktinfo til fadder til den nyansatte. Introduser dem for hverandre første dag.  
Lage opplæringsplan Før oppstart   Opplæring avhenger av avdeling/leder  
Bestille blomster til første arbeidsdag Før oppstart Følg EAs bestillingsrutiner    
Navneskilt på kontorplass Før oppstart

Send e-post til Bent Aaby i Seksjon for tidligfase, kunst og kulturminne

   
Navn på posthylle Før oppstart LSH 8.: Send e-post til Emilie Flønes
LSH 7.: Send e-post til Camilla Storm-Pedersen
   
Prøvetiden Før oppstart      
Adgangskort Første uke SiO kundesenter i Kristian Ottosens hus Tilganger må være i orden. Nyansatt må ta med ID-kort.  
Innføring i Selvbetjeningsportalen/DFØ Første uke      
Hilserunde Første uke Relevante områder    
HMS-opplæring Etter oppstart

Skjema for HMS-opplæring (doc)

Send utfylt skjema til EA HR

   
Introduksjon og tilgang til faglige verktøy Etter oppstart   Bestille tilganger til relevante systemer  
Bestille mobilabonnement Etter oppstart Nettskjema for nytt UiO-abonnement   SIM-kort hentes hos HR  
Elektronisk kommunikasjon  Etter oppstart

Skjema for registrering av EK-tjenester 

Send utfylt skjema til EA HR
Viktig for korrekt skattetrekk  
HMS-opplæring Etter oppstart

Skjema for HMS-opplæring (doc)

Send utfylt skjema til EA HR

   
Introduksjonskurs Etter oppstart Melde på nyansatte til EA HR Husk å skrive fullt navn og oppstartsdato for den ansatte  
Prøvetid Etter oppstart  Dette må du følge opp i prøvetiden    
Oppfølgingssamtale i prøvetiden 2 mnd Etter oppstart Send referatet til EA HR    
Oppfølgingssamtale i prøvetiden 4 mnd Etter oppstart Send referatet til EA HR    
Sosiale aktiviteter eller arrangement Etter oppstart F.eks. sommerfest og julebord Husk å invitere til fredagskaffe  
Verneutstyr Etter oppstart   Trenger den ansatte verneutstyr?  

Fadder

Hva Når Hvor Kommentar Status
Spise lunsj sammen første uke Etter oppstart Felles spiseområde    
Ta en hyggelig tur på campus Første uke Blindern    
Gå gjennom Office, Outlook, Teams og Zoom Første uke      

Ansatt

Hva Når Hvor Kommentar Status
Lese om personalpolitikken Etter oppstart Personalpolitikk ved Universitetet i Oslo    
Telefonnummer tilgjengelig for nett og fellesutsendelser Første uke Selvbetjeningsportalen Fremgangsmåte (dfo.no)  
Få oversikt over masterplanen Etter oppstart Masterplan for UiOs eiendommer (pdf)    
Bli kjent med EAs visjon og verdier Etter oppstart Om EA    
Bestille telefon Etter oppstart

Følg bestillingsrutiner i EA

 

Må godkjennes av leder med BDM  

 

Tilbake til Eiendomsavdelingens personalrutiner

Publisert 2. nov. 2015 18:53 - Sist endret 14. juni 2024 12:38