Vedlagt ligger nytt skjema som skal brukes når avdelingene/enhetene har ledige stillinger som ønskes utlyst.
Skjemaet erstatter skjemaene "Økonomisk grunnlag for utlysing av ledige
stillinger i LOS" og "Anmodning om utlysning". Skjemaet fylles ut elektronisk, og oversendes på epost.
Prosedyre:
- Avdelingsdirektør/enhetsleder sender skjemaet med utfylt del 1 til VØS ved underdirektør for godkjenning av del 1.
- ØVA gjør påtegning på skjemaet om at det er budsjettdekning, daterer og påfører navn på den som har godkjent. Hvis det ikke er budsjettdekning, meddeler ØVA dette til avsender.
- Komplett skjema (del 1 og 2) sendes til Avdeling for personalstøtte v/HR-rådgiver.
- Når godkjent del 1 foreligger, sendes komplett skjema (del 1 og 2) til Avdeling for personalstøtte v/HR-rådgiver for iverksetting av prosess for utlysning.
- HR-rådgiver arkiverer anmodningsskjemaet i ePhorte på ansettelsessaken.
- Denne prosedyren gjelder fra 1. februar 2022.