Prosedyre: Kunngjøring av stillinger

Vedlagt ligger nytt skjema som skal brukes når avdelingene/enhetene har ledige stillinger som ønskes utlyst.

Skjemaet erstatter skjemaene "Økonomisk grunnlag for utlysing av ledige
stillinger i LOS" og "Anmodning om utlysning". Skjemaet fylles ut elektronisk, og oversendes på epost.

Prosedyre:

  1. Avdelingsdirektør/enhetsleder sender skjemaet med utfylt del 1 til VØS ved underdirektør for godkjenning av del 1.
  2. ØVA gjør påtegning på skjemaet om at det er budsjettdekning, daterer og påfører navn på den som har godkjent. Hvis det ikke er budsjettdekning, meddeler ØVA dette til avsender.
  3. Komplett skjema (del 1 og 2) sendes til Avdeling for personalstøtte v/HR-rådgiver.
  4. Når godkjent del 1 foreligger, sendes komplett skjema (del 1 og 2) til Avdeling for personalstøtte v/HR-rådgiver for iverksetting av prosess for utlysning.
  5. HR-rådgiver arkiverer anmodningsskjemaet i ePhorte på ansettelsessaken.
  6. Denne prosedyren gjelder fra 1. februar 2022.

Skjema finner du her.