Hvordan kopiere og gjenbruke prosjekter

Hvis du har satt opp et prosjekt tidligere, kan du enkelt og raskt kopiere dette prosjektet til nye semestre. 

Hvorfor kopiere prosjekter?

Når du kopierer et prosjekt, oppretter du et nytt prosjekt med de samme innstillingene, e-postmalene og så videre som prosjektet du kopierer fra. Fordi du gjenbruker arbeidet du har gjort tidligere, kan du spare betydelig med tid når du setter opp prosjekt for et nytt semester. Du kan også endre instillinger, justere datoer og lignende i det nye prosjektet etter at det er opprettet. 

I prosjektoversikten under Projects finner du alle prosjekter du tidligere har opprettet, og det er disse du kan kopierer fra. Hvis du allerede har satt opp et prosjekt i et tidligere semester, anbefaler vi derfor at du vurderer å kopiere dette og justere innstillingene, fremfor å opprette et nytt prosjekt helt fra bunnen av. 

Hvordan kopiere et prosjekt

Gå til Projects, og finn prosjektet du ønsker å bruke som utgangspunkt. Trykk på ikonet under Copy på linjen for prosjektet. 

Bildet viser prosjektoversikten i CE&S

Du får nå opp et vindu der du kan oppgi hvilke prosjektegenskaper du vil kopiere, samt angi en ny tittel til prosjektet. Om du ikke angir ny tittel, vil det nye prosjektet hete Copy of og tittelen på prosjektet du kopierer fra. Du kan også angi en ny tittel ved å redigere prosjektinnstillingene senere. 

Bildet viser anbefalte innstillinger ved kopiering

Vi anbefaler at du kopierer følgende innstillinger:

  • Project Properties
  • Communications
  • Report Setup
  • Targeted Surveys
  • Custom Question Settings

Dersom din enhet har et fast hovedskjema dere benytter, kan du også kopiere Main Survey fra prosjektet. 

Trykk til slutt på Copy-knappen. Det nye prosjektet vil bli tilgjengelig etter noen sekunder. 

 

Publisert 24. feb. 2023 13:10 - Sist endret 24. feb. 2023 13:11